Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Fraktmodul till Magento
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av 17932.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2015 kl. 19:03 #10244617932Deltagare
Jag tror bestämt att det blivit dags för mitt premiärinlägg. Jag har agerat voyeur här ett tag, och faktiskt köpt båda mina webbutiker via forumet – tack för det!
Jag är i färd med att migrera min ena butik (pongo.se) från Nordisk E-handel till den magentoinstallation som den andra butiken (offleash.se) ligger på. En spännande process och jag inser allt mer Magentos styrkor. En punkt som jag kört fast lite på är dock fraktalternativen. Och egentligen tycker jag inte att mina önskemål borde vara så konstiga, de känns rent av som standardlösningen. Men av någon anledning lyckas jag inte få till inställningarna eller hitta rätt modul för att kunna få till inställningarna.
Jag skulle vilja ha två eller möjligen tre alternativ enligt nedan;
DHL Servicepoint som kostar 49 kr för småordrar och 0 kr för ordrar över 500 kr
DHL Paket utan kvittens som kostar 49 kr för småordrar och 0 kr för ordrar över 500 kr
och ev. (Postpaket/Varubrev som kostar 49 kr för småordrar och 0 kr för ordrar över 500 kr)Fri-frakt-alternativet finns ju som standard i Magento, men ger inte möjlighet att välja transportsätt.
Jag har testat några olika moduler och lyckas hitta sådana som ger fler fri-frakt-alternativ, men då syns de inte om man har ett ordervärde på under 500 kr i varukorgen. Samtidigt finns det ju en myriad av moduler att välja på, och jag antar att jag bara inte hittat rätt modul än. Om någon har ett tips på en modul som uppfyller mina (tycker jag ganska modesta) önskemål vore jag mycket tacksam!
/richard
5 februari, 2015 kl. 07:25 #161308Stefan72Deltagaremåste du ha alla alternativ väljbara i kassan då? Det är väl enklare att göra det tydligt vilken frakt som gäller i en textruta? Använder du DHL så är det ju ganska normalt att man har servicepoint för privatpersoner och paket för företag. Brev kan man ju köra i undantagsfall på småsaker men då kan man ju skriva att kunden får meddela att det är okej.
5 februari, 2015 kl. 08:48 #16131217932DeltagareTack för svar, även om jag mer var ute efter att klura ut hur inställningarna i Magento skall fipplas till…
Men för att svara på frågan. Nja, jag vill nog att det skall vara så tydligt som möjligt för kunden. Jag säljer i princip uteslutande till privatpersoner – och att kunna erbjuda hemleverans som funkar är viktigt. Jag är inte så sugen på att tvinga iväg mina kunder till Pressbyrån för att hämta en 15 kg tung säck hundfoder. Däremot, om man inte är trygg med att leveransen ställs i trappuppgången där det kan vara mycket spring så vill jag att man skall kunna välja att hämta ut paketet.
Tilläggas kan kanske att jag, i alla fall i nuläget, inte har något behov av integration mot unifaun eller liknande, d v s det räcker att det står ”Hempaket utan kvittens” på följesedeln, systemet/modulen behöver inte logga in på DHL/unifaun och registrera paketet åt mig.
5 februari, 2015 kl. 11:22 #161322sanmicDeltagareGissar på att du klarar dig med Webshopapps Matrix Rate Shipping.
5 februari, 2015 kl. 13:22 #16132517932DeltagareHej Sanmic! Hoppades nästan på ett svar från dig då jag läst några av dina andra svar i magento-trådar och tyckt att det låtit som att du har koll!
Ärligt talat så var det en av de moduler jag testat att installera. Men tack vare videon som jag hittade på din länk så förstår jag nu hur den funkar! Den skall absolut räcka, med marginal! Tack!
5 februari, 2015 kl. 13:41 #16132717932DeltagareOch då var det tillfipplat och fungerade kanon! Tack för hjälpen!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.