Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Utvärdering Google Adwords

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    axelnoah
    Deltagare

Hej, vi startade i november -14 och är alltså nästan gröna och utan kunskap. Testade med Google Adwords i december med en del framgång, januari blev sämre och inledningen på februari har blivit en rejäl dipp.

Ni som har varit med förr, hur är försäljningen under året? Förstår att december är en bra månad, att januari är värre, men hur ser det sedan ut rent allmänt under året?

Brukar ni pausa på Google Adwords om ni vet att folk är benägna att handla mindre? Några speciella tips, tankar från er gamla rävar :)

Också: Hur ser vår webshop ut? http://www.axelnoah.se

Vore mycket tacksam för respons!

Krus
    Deltagare

Hej!

Roligt att du kommit igång!

Det är väldigt svårt att säga, finns ju så många olika branscher där de konverterar olika beroende på säsong. Nu efter att ha tittat på er hemsida kan jag säga att ni inte borde konvertera mindre i Jan kontra Dec. Väldigt många som sätter nyårslöften eller bara löften om att leva ett sundare liv.

Det jag hade gjort är att kolla lite närmare eller ta mig en funderare på vilka produkter du förväntar dig att sälja bra utav. Fokusera på dessa produkter och pausa det som du ändå inte tror någon köper just nu.

Sedan hade jag även kollat över möjligheten att köra PLA(google shopping) istället. Brukar generellt vara billigare klick men framförallt bättre konvertering.

Vidare tips är givetvis att kolla vart kunderna ramlar av, finns det något du kan göra på hemsidan för att öka konverteringen?

Lycka till!

axelnoah
    Deltagare

Vill bara tacka för svar! Någon som har någon uppfattning om shopen är attraktiv designmässigt eller behöver justeringar göras?
    http://www.axelnoah.se

staffanj
    Deltagare

Lönar det sig med Google Adwords är det bara att köra på.

kungneptun
    Deltagare

@axelnoah 81350 wrote:

Vill bara tacka för svar! Någon som har någon uppfattning om shopen är attraktiv designmässigt eller behöver justeringar göras?
    Axelnoah Wellness

Jag tycker shopen ser ganska bra ut! Om du planerar att göra ändringar så var noga med att jämföra resultat före/efter; snygg design och bra konverteringsgrad går inte alltid hand i hand. De justeringar jag kanske hade börjat med är att flytta köpevillkoren från högerspalten till vänsterspalten, gjort produktrubrikerna större, tagit bort bilden som rullar och ersatt den med produkt-pris på förstasidan istället för att visa upp bilder på olika varumärken. Tänk ”sälj” istället för ”inspiration”. Tydliga köpmöjligheter på dina tio-i-topp produkter istället för plottriga små bilder.

Men som sagt, testa dig fram och basera dina ändringar på försäljningssiffror, inte mina spontana tankar ;) Bör nämna att jag inte arbetar som konverteringsstrateg, men träffar många olika e-handlare.

Lycka till!

Quift
    Deltagare

Håller med kungneptun ovan.

axelnoah
    Deltagare

Väldigt tacksam för dina synpunkter!

axelnoah
    Deltagare

Väldigt tacksam för era synpunkter!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.