Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Vilket betalsätt..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    JenBon
    Deltagare

..använder ni?
    Ska starta webshop o gissar att snittköpet ligger på 250 kr.
    Har tänkt på Paypal, Klara faktura ev Swish..
    Sitter o kollar olika alternativ nu men är lite kluven.
    Vill kunna erbjuda i alla fall 2 olika..?

C.Larsson
    Deltagare

Jag började med payson. Nu har jag certitrade för kort,billmate för faktura och payson för direktbetalning

RomDoll
    Deltagare

@C.Larsson 81083 wrote:

Jag började med payson. Nu har jag certitrade för kort,billmate för faktura och payson för direktbetalning

Är Billmate bra? Hade funderat på att ha Payson för fakturor men såg att Billmate är billigare. Och är det nån särskild anledning till varför du använder Payson för direktbetalningar istället för Billmate?

C.Larsson
    Deltagare

Billmate är fantastiska. Aldrig några problem,snabb support. Jag hade redan payson, så ingen anledning egentligen. Kunde lika gärna ha billmate för båda

bslask
    Deltagare

Kör på Billmate för kort&faktura de är duktiga&trevliga
    Sen fungerar swish bra som komplement för oss, uppskattas av många kunder!

Stefan72
    Deltagare

fast man får ju inte glömma en helt vanlig faktura också………….nu har inte jag haft nån webshop tidigare och inte tusentals beställningar per år heller men jag har alltid skickat mot faktura och på typ 20 år har jag haft typ 4st som helt enkelt inte betalat. För små summor att bråka om också och nettoförlusten var blygsam.
    Då handlar det om bildelar och en smal kundgrupp men jag tycker inte man ska utgå ifrån att svenska folket är oärliga. De flesta betalar pronto. Lite mer vågat såklart men startar man upp nåt tycker jag inte man ska kasta sig in i finansbolagens käftar det första man gör.

MyJosephine
    Deltagare

Jag kör Paypal (för paypal-konto), Payson (för internetbetalning och bankkort), Billmate (för faktura och delbetalning). Alla är utan månads- och startavgift, tar ut avgifter per transaktioner. Billmate är som andra nämnt väldigt bra och är trevliga på kundtjänst.

blazern
    Deltagare

Jag håller med Stefan, testa att kör egen faktura ett tag, inga avgifter, dock lite mer arbete.

Du har ju inga jättedyra produkter så det kan vara värt ett försök. Vi har haft 2 st av drygt 500 st fakturor som har strulat.

JenBon
    Deltagare

Jag har möjlighet att skriva ut fakturor via hemsidan o skicka..
    Det kan faktiskt vara ett faktura-alternativ o sen att man har ett alternativ för kortbetalning. Behövs swish också tycker ni?

staffanj
    Deltagare

Kör på payson och sveawebpay, använde dem i min butik förut. Funka bra.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.