Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Initiera chat med besökaren
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av AnnaW.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2015 kl. 10:56 #102397E-RollupDeltagare
Vad har ni för erfarenheter att initiera en chat med besökaren? Vi utvärderar men svårt att veta om de kunder som inte svarar på en trevlig inbjudan på att få hjälp med frågor känner sig integritetsmässigt kränkta eller om de som svarar och är nöjda är en motsvarande bättre effekt som uppväger… Givetvis tycker besökare olika men har någon bra eller dåliga erfarenheter så vore trevligt att ta del av dem.. Med vänlig hälsning, Alex
22 januari, 2015 kl. 09:55 #161057allstarsDeltagareMin privata synpunkt är att det känns för pushigt att direkt initera en chatdialog.
Låt mig titta på era produkter och priser i fred så hör jag av mig om jag behöver hjälp.
Därför kan man istället visa en liten dialog
”TIPS: om du undrar något kan du använda chatfunktionen, genom att klicka här!”22 januari, 2015 kl. 11:00 #161060karfoDeltagareSånt här är riktigt intressant.
Jag säger nej, inled inte en kontakt mer än att kunden vet om att du finns där tillgänglig.
Har arbetat i butik som säljare i snart 8 år och drivit e-handel i 1½ nu.
Vi svenskar och nordiska personer fungerar i 9/10 fall att vi vill kika i en butik i lugn och ro för att sedan söka ögonkontakt med någon av säljarna eller att de ser att vi går runt och är förvirrade, då tar de kontakten. Dock så måste man som säljande personal säga hej till kunden. Detta kan också öppna för frågor redan tidigare i besöket om personen i fråga är blyg.
Hur många känner ni som talat gott om framfusiga säljare? (De flesta av oss upplever en framfusig säljare såsom någon som hoppar på dig på en gång i butiken).
Ögonkontakten kan jämföras med chattrutan. Man kan ha en rätt tydlig chat-ruta någonstans i butiken som inte stör men ändå är med i ögonfånget.
22 januari, 2015 kl. 12:16 #161062MyJosephineDeltagareJag personligen brukar ofta lämna sidor nästan direkt när ett chattfönster öppnas och någon försöker få kontakt med en i butiker. Känns pressat och känner mig nästan iakttagen haha. Man vill ju gärna som karfo säger kika runt i lugn och ro när man handlar.
En chatt som finns synligt, som man besökaren själv kan klicka på för att den ska öppnas (och ej öppnas innan dess) är däremot bra.
29 januari, 2015 kl. 11:50 #161160SafarDeltagareVi har bara använt chattfunktionen i någon månad nu men vi har märkt att initiera en chatt nästan jämnt leder till att kunden lämnar butiken. Däremot är det en suverän konverterade när en kund har en fråga och själv använder funktionen.
29 januari, 2015 kl. 19:26 #161178AnnaWDeltagareJag tycker det bara är störanade när man besöker en sida i lugn och ro.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.