Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › byta plattform kopplad till Specter
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av Roger Tarnerstig.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2015 kl. 22:02 #102372yerfenDeltagare
Idag har vi Jetshop och det fungerar bra.
Men det som stör är att det börjar kosta mer och mer samt att de saknar funktioner vi önskar.
När jag kollar runt på andra plattformar så inser jag även att många funktioner vi betalar extra för ingår hos många andra vilket är frustrerande.Vi har även en koppling mot Specter som vi motser att ev ny leverantör har.
Vi har ca 2-3000 artiklar och ett orderflöde på ca 1-400 ordrar i veckan.
Det vi saknar är:
Stafflade priser.
Avancerad rabatthantering tex för företagskunder.
Gärna trogen kundrabatt mm.
Nyhetsbrev som är lätt att hantera och sortera efter kundgrupper.
Automatiska rekomendationer för merförsäljning.
Avancerad frakthantering då vi har extremt tunga produkter och lättare där vi vill erbjuda fri frakt om man handlar för ett visst belopp max 20kg. Över det är det ej fri frakt.
Bättre integration mot specter till plattform till kund.
mobilanpassad.Funktioner vi har idag och inte vill vara utan:
Support.
drift.
bra betal och kassalösning, dibs och klarna i dagsläget.
omdömme på produktnivå (extern lösning i dagsläget)
Koppling mot trustpilot.
enkel administration av produkter, bilder och allmänt innehåll.Vi har höga krav och ännu högre ambitioner.
de jag spanat in än så länge är Kodmyran och
Nordic web team då de har koppling mot specter och verkar inte ha några större hinder vad det gäller utveckling till rimlig kostnad.
vist kan jag pilla lite med design och de enklaste koderna.
men jag fokuserar heller på det jag är duktig på.Jag ska testa och utvärdera dessa två men tar gärna emot era erfarenheter även om det är en annan plattform bara den har integration mot Specter.
jobbar du för någon av dessa leverantörer tar jag gladeligen emot din input medMVH Pär
10 januari, 2015 kl. 08:38 #160843Joel BDeltagareJag arbetar med PrestaShop och kan rekommendera dig att ta en titt på den Open Source-baserade plattformen som är fullmatad med funktioner. Integration mot Specter existerar.
Kan även tillägga att den kravbild du specificerat mer eller mindre är standarder i PrestaShop.
Lycka till!
10 januari, 2015 kl. 13:03 #160851yerfenDeltagarePerfekt. Då ska jag även testa den
27 januari, 2015 kl. 14:27 #161133Roger TarnerstigDeltagareHej. Vi körde med Fortus. Deras nya version är riktigt vass och prisvärd.
Bra personal som kan sin sak där med. Vi skulle köra multishop med Jetshop och specter med där lovade Jetshop väldigt mycket som dom inte kunde hålla. Slutade med att det inte gick att ladda upp produkter för att dom försökt att bygga runt några problem som sedan skapade nya problem. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.