Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS har fel adress
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 12 månader sedan av blazern.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2014 kl. 23:07 #102276blazernDeltagare
Till att börja med vill jag skriva att vi har fått hundratals med paket från UPS och det har aldrig varit några problem.
Nu kommer det, vi inväntar ett paket från Storbritannien, detta företag har skickat oss många paket med UPS och allt har fungerat fint. Nu, någonstans på vägen har mottagaradressen ändrat sig på något vis.
Har ringt och pratat med UPS, de vägrar att ändra adress på paketet och hävdar att det kommer att returneras till Storbritannien om mottagaren inte tar emot paketet?!
Rätt mottagare (vi) lär ju inte ta emot det i alla fall, men vi kanske kan glädja någon annan, vi behöver normalt aldrig signera mottagandet, hur verkar detta om det levereras till en annan adress? Visserligen har dem alltid struntat i vem det är som signerar bara nån kladdar dit nåt streck.
Kort och gott, mottagarnamnet på paketet stämmer, men gatuadressen är helt fel, dock rätt stad.
Företaget som skickade paketet har i sin tur varit i kontakt med UPS som även där vägrar att ändra adress på deras begäran.
Vårt enda hopp verkar vara om chauffören hajar till att någonting inte verkar stämma mot vad det brukar vara.
Ville ha någon form av telefonnummer till UPS Jönköping där paketet lastas på bil för utkörning, men får till svar att de inte har några telefoner där.
Paketet körs ut tisdag eller onsdag denna veckan så de brinner lite i knutarna.
Hur ska vi gå tillväga?!
2 december, 2014 kl. 16:44 #177025prylsjukDeltagareNi kan inte kontakta någon på adressen dit försändelsen är adresserad? Om nu UPS vägrar lämna ut det på den angivna adressen på adresslappen så är det ju mycket märkligt. Dit bör de ju leverera iaf?! Om nu UPS står fast vid att vägra ändra eller lämna ut till ER.
2 december, 2014 kl. 18:50 #177026blazernDeltagareDet klart att vi kan, men det känns ju lite märkligt att åka hem till någon annan och hämta paketet bara för UPS är så enormt trångsynta.
Chauffören är kanonbra vale gång och aldrig några problem, men kundtjänsten kan bomma igen på en gång, otrevliga och helt ointresserade av vad kunden vill.
Får väl ringa till dem imorgon igen och gnälla och hoppas de kommer på bättre tankar…
2 december, 2014 kl. 20:03 #177029sanmicDeltagareProva maila kundtjänst istället, då brukar man få betydligt trevligare och bättre svar.
De svarar i regel väldigt snabbt på mail också.Vi skickar massor med paket med UPS och de ggr adressen inte stämmer så kontaktas alltid mottagaren av UPS efter första leveransförsöket så att adressen kan bli uppdaterad.
Kontaktar man UPS i förväg tror jag inte man kan få mkt hjälp, lite bakfram kanske, men antar att det finns nån tanke bakom det.2 december, 2014 kl. 21:20 #177033blazernDeltagareVad händer då om UPS lämnar av paketet eller om mottagaren (inte vi) kvitterar på den felaktiga adressen?
Får försöka få någon rätsida på detta imorgon innan det är försent.
3 december, 2014 kl. 18:52 #177039blazernDeltagareTidigt idag skedde 7 samtal till kundtjänsten, mer än hälften av dessa avslutades med att UPS slänger på luren i örat på mig.
De vägrar säga vad de heter och det är omöjligt att hamna hos samma person två gånger och man får dra hela historien från början varje gång.
Efter att UPS har meddelat att de tänker dra in paketet istället för leverans om vi krånglar mer så ringer UPS Jönköping upp oss och ändrar adressen och meddelar föraren detta inom 5 minuter.
UPS Jönköping ville även veta vad personerna i kundtjänst heter som slänger på luren så fort det blir problem, dock hade vi inget svar på detta då de vägrar att säga sina namn.
Paketet kom fram och allt är frid och fröjd, dock inte tack vare skräpet till kundtjänst.
3 december, 2014 kl. 22:26 #177042sanmicDeltagareSkönt att paketet kom fram till slut, men känner igen det där med kundtjänsten, den håller extremt låg klass.
Har ni ingen säljare/kontaktperson ni kan gå direkt till?
Det har vi fått gjort ibland och då har det hänt grejer.
4 december, 2014 kl. 06:21 #177044blazernDeltagareNej, inte ännu och just nu så är det tveksamt om man vill ha mer än nödvändig kontakt med UPS… Vi får väl hoppas att dem bättrar sig helt enkelt och kan hjälpa oss att komma på bättre tankar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.