Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kund ger oss inte orderinfo vid retur!
- Detta ämne har 12 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 5 månader sedan av
Majsan.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2014 kl. 14:22 #176665
Mathias Andersson
DeltagareVi har vart med om liknade att vi blandas samman med en annan butik. Då har det handlat om allt från returer till att man inte fått sina produkter. Detta har lärt oss att aldrig svara på frågor om inte e-post adressen finns med i vårt kundregister. Då ber vi kunden ringa och det är 100 gånger lättare att lösa det över tel med kund.
27 oktober, 2014 kl. 14:31 #176667elefant
DeltagareHej Norkus
Tack för ert svar
I efterhand så kan vi se att ert råd hade varit att föredra. Kan nu endast hoppas att kunden återkommer med beställningsnummer som faktiskt kommer från vårt system eller annan info som löser detta! Som det ser ut nu så är det blixterbålltyst från den förväntade kunden
Att inte ge oss information som vi frågar efter ger en konstig känsla! Vill ju inte heller ta emot en retur som inte ska till oss, och sedan ta kontakt med en ”kund” som redan tidigare är svår att kommunicera med …
27 oktober, 2014 kl. 14:34 #176668Runns.se
DeltagareVi har flera gånger fått tillbaka varor som är köpta på tradera eller fyndiq (vi säljer inte på tradera eller fyndiq). Har en låda på lagret vi lägger saker i som inte ska till oss där kunden inte går att få tag på. Tömmer den när den är full, vilket blir någon gång per år. Min erfarenhet är att kunder är dåliga på att komma ihåg var de handlar och många verkar inte spara ordernummer m.m.
27 oktober, 2014 kl. 14:45 #176670elefant
DeltagareHej Runns.se
Just detta med att spara och delge sig av beställningsinfo bör ju i en perfekt värld vara självklart, men just nu känns det som att hoppas på för mycket … Tungt just nu här på dårskap.se (som revisorn kallar det
27 oktober, 2014 kl. 14:47 #176671Runns.se
Deltagare@elefant 79798 wrote:
Hej Runns.se
Just detta med att spara och delge sig av beställningsinfo bör ju i en perfekt värld vara självklart, men just nu känns det som att hoppas på för mycket … Tungt just nu här på dårskap.se (som revisorn kallar det
Låt varorna komma tillbaka bara och ligger en lapp i med info så är ju allt löst (om det inte gått för lång tid).
27 oktober, 2014 kl. 14:54 #176673Mathias Andersson
Deltagare@Runns.se 79799 wrote:
Låt varorna komma tillbaka bara och ligger en lapp i med info så är ju allt löst (om det inte gått för lång tid).
Vad gör man då om det inte är ens egna saker vem fakturerar man då för att man skickar iväg det igen? och till vem skickar man?
27 oktober, 2014 kl. 15:00 #176674elefant
Deltagare@Norkus 79801 wrote:
Vad gör man då om det inte är ens egna saker vem fakturerar man då för att man skickar iväg det igen? och till vem skickar man?
Just dessa frågor som vi brottas med, känns som det ska bli spännande att förhoppningsvis lösa detta på ett bra sätt.
27 oktober, 2014 kl. 17:32 #176675Runns.se
Deltagare@Norkus 79801 wrote:
Vad gör man då om det inte är ens egna saker vem fakturerar man då för att man skickar iväg det igen? och till vem skickar man?
Man väntar tills kunden hör av sig och hör ingen av sig så slänger man det.
28 oktober, 2014 kl. 10:49 #176680bslask
DeltagareOm jag inte är helt fel ute så behöver faktiskt en kund INTE meddela företaget innan man skickar en retur(pga öppet köp), däremot är det ju upp till kunden att märka upp returen på ett sådant sätt så ni kan härleda den till ett köp.
28 oktober, 2014 kl. 10:51 #176681Runns.se
Deltagare@bslask 79810 wrote:
Om jag inte är helt fel ute så behöver faktiskt en kund INTE meddela företaget innan man skickar en retur(pga öppet köp), däremot är det ju upp till kunden att märka upp returen på ett sådant sätt så ni kan härleda den till ett köp.
För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela säljaren att du ångrar dig och lämna tillbaka det du har köpt. Säljaren behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet för att ångerrätten ska gälla. Säljaren behöver inte heller ha fått tillbaka varan inom de 14 dagarna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.