Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Masterpass – vilka blir först i Sverige
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 1 månad sedan av Patrik Muller.
-
FörfattareInlägg
-
17 oktober, 2014 kl. 08:51 #1021611725Deltagare
Hej
Vilken e-handelsplattform kommer att vara först med detta i Sverige? Vad tror ni om lösningen generellt?”Masterpass gör e-handeln till en njutning” – IDG.se
Fredrik
17 oktober, 2014 kl. 11:20 #176552Katrin LundgrenDeltagareJag tror på det rent generellt, verkar genomtänkt och jag tror att när mastercard själva ligger bakom och om de har bankerna med sig vilket jag antar finns potentialen att kunna marknadsföra också så att det blir stort. Gissar att ett flertal plattformar kikar på det just nu.
17 oktober, 2014 kl. 13:10 #176553ArneDeltagareHåller med verkar väldigt enkelt och bekvämt.
19 oktober, 2014 kl. 21:21 #176567livsnjutareDeltagareHade inte VISA något liknande? Som i stort sett floppade? Jag minns faktiskt inte hur den sagan slutade, men jag tror att vi ska börja titta på Apple Pay. Min personliga åsikt är att det finns större potential där än hos Masterpass. Kom ihåg att alla Apple-fantaster lätt anammar det Apple lanserar, så vi kan mycket väl se ett större intresse för Apple Pay redan vid årsskiftet. Apple Pay lanseras för allmänheten under morgondagen.
20 oktober, 2014 kl. 09:59 #176570Patrik MullerDeltagareVisas motsvarighet till MasterPass heter V.me (vee dot me). Båda fungerar på ett likartat sätt och konsumenten kan ha de vanligaste korttyperna i båda lösningarna. I Sverige verkar MasterPass ha fått ett starkt fotfäste eftersom de största kortutgivarna bestämt sig för den lösningen.
Apple Pay är kanske det bästa lösningen jag sett eftersom de tar bort nästan all friktion. Men Apple Pay fungerar enbart för betalning i appar för konsumenter som har uppgraderat sin utrustning. Dessutom behöver kortutgivare, inlösare och betalväxlar göra några förändringar i sina system. Det kommer alltså dröja tills lösningen lanseras i Sverige. Jag har skrivit ett blogginlägg om Apple Pay, läs gärna om du är intresserad. Så kommer Apple Pay påverka e-handeln – DIBS
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.