Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Google Analytics – avbrutna ordrar
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av iamlinus.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2014 kl. 06:05 #102065sanmicDeltagare
Halloj,
Nån som har stenkoll på hur man ”snyggar till” statistiken i Google Analytics?
Dvs, om man i efterhand tex har gjort en återbetalning eller makulerat en order helt.
Den slurpas ju ändå in i GA vid ordertillfället, kan man justera den manuellt i GA eller hur funkar det?18 september, 2014 kl. 16:44 #176256iamlinusDeltagareDet går med nya Universal Analytics, om man har Enhanced Ecommerce-tracking akiverat. Jag har aldrig gjort en sådan åtgärd själv, men ger dig gärna en hand om det behövs.
Infon hittar du här:
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce#measuring-refundsLycka till!
Linus13 oktober, 2014 kl. 06:13 #176478iamlinusDeltagareFick du någon ordning på det här?
-
FörfattareInlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.