Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Packmaterial – chips, luftkuddar etc.
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2014 kl. 08:52 #102044bananeDeltagare
Jag skickar en del produkter som är väl packeterade i kartonger som jag sedan behöver packa ned i större kartonger tillsammans med andra varor. För att inte dessa skall åka runt som en boll under lottodragningen fyller jag upp med kartong / luftkuddar / packchips. Har dock inte riktigt fastnat för något alternativ som känns betydligt bättre än andra när det gäller funktion och pris.
Vad föredrar ni för packmaterial ”inuti” kartongerna?
Har ni kanske några kreativa sätt att få tag i dessa? Ex. vissa speciella företag som brukar ha mycket över osv.Tack på förhand
7 september, 2014 kl. 00:09 #176087MickeBDeltagare@banane 79040 wrote:
Har ni kanske några kreativa sätt att få tag i dessa? Ex. vissa speciella företag som brukar ha mycket över osv.Tack på förhand
Vi skickar rätt mycket ömtåligt och använder papper med gott resultat.
Längst ned på sidan. Du behöver ingen skrynklare. Skrynklar man det lite löst med händerna så håller det sakerna på plats i mitten av lådan kanonbra. Och det är drygt. Mycket billigare än andra alternativ enligt våra uträkningar.
7 september, 2014 kl. 18:17 #176092Mr JonasDeltagare@banane 79040 wrote:
Föredrar packchips då dessa är lätta, så totalvikten inte ökar på förpackning.
Min erfarenhet av fyllnadspapper är att man kan få rejäla skärsår av dessa. (Både packaren och kund).
Har även fått låna en luftkuddemaskin och den var bra men ganska dyr i inköp.
Fick en paket från Turkiet som hade popcorn som skydd.
Verkade som en bra tanke men tyvärr luktade grejerna ganska illa.Jonas
8 september, 2014 kl. 06:49 #176096Katrin LundgrenDeltagareDet beror helt på vad som ska packas, glassaker kör vi alltid packchips, inget annat har fungerat bra, inte heller keramikkrukor klara sig med något annat. Stora skrymmande saker typ kattlådor kör vi luftkuddar, där blir chips för dyrt. Papper funkar där med inte lika bra som luftkuddar. Skrynklat papper kör vi på halvstora icke ömtåliga saker som bara behöver ligga stadigt förankrade i kartongen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.