Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Verktyg för att hantera kundmail som ärenden

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102043
    gustalero
    Deltagare

    Hallå!

    Är det någon som har tips på hur man kan hantera inkommande kundmail på ett smidigt sätt så att de blir kundärenden, inte glöms bort, går att hitta och svaras inom en viss tid etc.?

    Finns det något bra verktyg? Bra mailprogram som flera medarbetare kan jobba i?

    Det är inte lätt när man har många mail in per dag. 😮

    #176057
    FredrikGust
    Deltagare

    Det finns en hel del verktyg att välja bland. Har själv fastnat för Zendesk som fungerar väldigt smidigt för mig där jag även kopplat kontaktformulären direkt att skapa ärenden. Zendesk har däremot fått en del kritik på hur man hanterar användaruppgifter hosnågon av de stoea aktörerna.

    #176058
    Qarillion
    Deltagare

    Letar med ljus och lykta efter samma typ av program.

    Vi är idag 5st som sköter mailen och det är inte lätt att göra det på ett bra sätt tillsammans. Någon med flera som sköter mail som använder något bra program?

    Idag har vi outlook installerat med ”systerkonton” och så flaggar vi dem som är besvarade. Vi är inte alls nöjda med detta, men vad finns mer att välja på?

    (Vi har cirka 100 mail som behöver besvaras varje dag)

    #176059
    argit
    Deltagare

    Hej,

    Vi använder som FredrikGust nämnde Zendesk. Det fungerar faktiskt väldigt bra, men som sagt det är en djungel.

    #176067
    gustalero
    Deltagare

    Tack för bra svar och tips!

    Det var verkligen inte lätt att hitta på nätet.

    Vilken version kör ni av Zendesk?

    Starter? Regular? Plus?

    #176070
    MickeB
    Deltagare

    @Qarillion 79036 wrote:

    Letar med ljus och lykta efter samma typ av program.

    Vi kör Kayako och är nöjda med det.

    Kayako.com | Help Desk Software | Customer Service Software

    #176073
    bslask
    Deltagare

    Inspirerad av denna tråd körde jag igång en Trial av Zendesk. Imponerande enkelt att komma igång. Gillar starkt gränssnittet samt appen i telefonen så man kan hantera ärenden på springande fot. Även macro funktionen med standardiserade svar är ju en stor tidssparare (inge mer leta gamla mail å copy/paste här inte!)

    Jag ska köra trial-tiden (30 dagar) ut, därefter bestämma mig om jag går vidare. Är det någon som har argument för andra system gentemot just Zendesk vore det ju fint att få läsa dem här.

    #176076
    Jim Westergren
    Deltagare

    Vi använder http://www.helpscout.net/ för all epost i vårt bolag och det är helt suveränt + osynligt för kunden. Rekommenderas.

    #161346
    MScott
    Deltagare

    Jag har använt Helprace kundservice programvara. Det är perfekt för butiker eftersom du kan exakt övervaka kunder (och agera på det) Fördelen är gratis plan för 3 agenter

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.