Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Konverteringsanalys går ej i tictail
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Krus.
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2014 kl. 14:29 #102002shop4you.seDeltagare
Jag kör idag min webshop i Tictail, där går inte att lägga in konverteringskod för att se mitt utfall på annonserna jag har.
Eller, någon som har förslag på hur jag kan följa upp detta?Om inte, vilken plattform rekommenderar ni som är relativt lättarbetead?
Mina krav.
-Klarna
-Paypal
-konverteringskod
-Koppling Google Merchant center
-Facebook shop
-Recensioner
-Rabattkoder
-Integration av vårt befintliga temaMvh
Shop4you.se20 augusti, 2014 kl. 07:11 #175908KrusDeltagareHur menar du med konverteringskod? Är det e-handelsspårning vi pratar om?
Detta kan du enkelt ställa in i analytics, gå till administratör->Dataurval(kolumnen till höger)->Inställningar för e-handel->Aktivera e-handel.
NU kan du enkelt på kronan se vad dina annonser konverterar, vidare kan du lägga olika målspårningar för få en snabböverblick hur dina olika annonser konverterar.
Vidare kan jag stark rekommendera Prestashop eller Texttalk som plattform, bra för dem som ibland behöver hjälp med olika inställningar osv.
Hoppas jag fick vara till hjälp!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.