Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad kommer först, logga eller butiksdesign?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Dancar
    Deltagare

Ja, som ämnet antyder är jag inne på den klassiska ”hönan eller ägget”-frågan här. För er kanske det är helt uppenbart men ju mer jag tänker på det desto osäkrare blir jag. Ska jag se till att få loggan till min ebutik klar innan designen på butiken görs eller ska butiksdesignen vara klar och sedan loggan bygga på den designen?

Det är inte jag som kommer göra något utav det utan det är två olika byråer, en som ska göra logga och en som ska bygga butiken.

Mycket tacksam för input då min hjärna går crazy här nu! ;)

DanielLiden
    Deltagare

Ofta tar man först fram en grafisk profil som innehåller tillräckligt med information för att kunna skapa t.ex. webbsidor utifrån. Den grafiska profilen brukar innehålla en logotyp så jag skulle säga att logotypen kommer först.

Dancar
    Deltagare

Tack för ditt svar! Ja, det var lite så jag tänkte från början också. Men sen började jag fundera över att form och färg på en logotyp/profil kanske inte alls gör sig bra i en butik, som ju har lite andra proportioner och upplägg. Men en duktig webutvecklare kan väl förmedla den grafiska profilen på ett bra sätt oavsett dess beskaffenhet.

Tack för ”knuffen” i rätt riktning :)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.