Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Bokklubb 2.0?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av
Seke.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2014 kl. 19:42 #174311
danielandersson
DeltagareGå minus för att få kunder och ”i framtiden” tjäna pengar är väl inget nytt, egentligen?
25 april, 2014 kl. 21:41 #174312Anton A
DeltagarePrecis som Daniel säger är det en relativt vanlig strategi för att snabbt växa och ta marknadsandelar.
Utan att veta hur det ligger till, så kan jag tänka mig att det inte ser ut så för alla deras böcker.
Men intressant koncept. Gillar alternativa idéer, ska bli spännande och se hur det går för dem!27 april, 2014 kl. 15:43 #174334Seke
DeltagareVisst är det en välkänd strategi att medvetet gå back för att bygga volym under en uppstartfas. Men hur tänker man sig att tjäna pengar i framtiden om affärsmodellen bygger på att sälja böcker med förlust?
Om idén är att tjäna mer på medlemsavgifter än vad man förlorar på böckerna så bygger det ju på att kunderna i snitt förlorar på att vara medlemmar jämfört med att köpa böckerna på öppna marknaden – åtminstone om marknadspriserna mer och mer närmar sig F-priserna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.