Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Logistiklösning för ett mindre, nystartat företag?
- Detta ämne har 15 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av Larsa1.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2014 kl. 12:55 #101653DanielaDeltagare
Hej,
Jag håller på att startar upp en e-handelsbutik och undrar om någon har tips på logistikföretag som är kunniga, pålitliga och inte är alltför dyra.
Jag letar efter logistikföretag som riktar sig mot mindre företag.Jag jämför offerter just nu men tycker att många är väldigt dyra.
Tacksam om ni har tips jag kan ta del av!15 april, 2014 kl. 13:11 #174173prylsjukDeltagareOM jag hade varit du så hade jag gått med i Pluskontot eller något liknande för att få bra fraktavtal med t ex. Posten / DHL direkt. Mycket, mycket bättre avtal genom dom än att du går direkt till dom. Detta om du inte syftar på 3PL, för du kanske vill leja bort hela logistiken?
15 april, 2014 kl. 22:55 #174195DanielaDeltagareJo, det är just det, att jag vill leja bort hela logistiken. En dyr historia för ett litet företag..
16 april, 2014 kl. 06:29 #174198Katrin LundgrenDeltagarePartnerlogistik och dreamlogistics samt elogistik är de jag haft att göra med. De är rimliga i pris och fungerar bra alla vad jag vet.
16 april, 2014 kl. 09:07 #174203Jimmy OstromDeltagareNjaa där har vi verkligen olika uppfattningar.
Det första alla måste lära sig är att det finns INGEN som kan packa billigare än en själv, någon som säger annat ljuger!
Men anser man sen att sin tid är dyrbar etc etc. ja då är det en annan femma.
Personligen skulle jag aldrig börjat med ett 3PL företag om man inte har koll på vad logistik verkligen är från början. Skaffa en skrivare och ett avtal på plusgirot och beställ hem lite tejp och kartonger är mitt tips!
@Daniela 76728 wrote:
Jo, det är just det, att jag vill leja bort hela logistiken. En dyr historia för ett litet företag..
16 april, 2014 kl. 12:57 #174205prylsjukDeltagareInstämmer, om man nu inte kanske pysslar med stora otympliga grejer som är svåra att ha hemma. Då kan det vara bra att köra 3PL från början, men annars håller jag med om att det är så mycket billigare att köra själv.. om man inte värdesätter sin tid som väldigt väldigt dyrbar som Jimmy skrev tidigare.
@Jimmy Öström 76736 wrote:
Njaa där har vi verkligen olika uppfattningar.
Det första alla måste lära sig är att det finns INGEN som kan packa billigare än en själv, någon som säger annat ljuger!
Men anser man sen att sin tid är dyrbar etc etc. ja då är det en annan femma.
Personligen skulle jag aldrig börjat med ett 3PL företag om man inte har koll på vad logistik verkligen är från början. Skaffa en skrivare och ett avtal på plusgirot och beställ hem lite tejp och kartonger är mitt tips!
23 april, 2014 kl. 11:58 #174261DanielaDeltagareTack för svaren!
4 juni, 2014 kl. 11:00 #174885tobbeddaDeltagareInstämmer med Kodmyran.
Även hört positivt om Nordic Gateway4 juni, 2014 kl. 12:37 #174886kristoffer.gusDeltagareJag använder Elogistik som Kodmyran nämner och jag tycker det fungerar väldigt bra med tanke på att jag ändå har hyfsat låga volymer. Kontakta Jonas Berggren där om du vill diskutera med dem.
16 juni, 2014 kl. 13:38 #175019ppcDeltagare@Daniela 76702 wrote:
Hej,
Jag håller på att startar upp en e-handelsbutik och undrar om någon har tips på logistikföretag som är kunniga, pålitliga och inte är alltför dyra.
Jag letar efter logistikföretag som riktar sig mot mindre företag.Jag jämför offerter just nu men tycker att många är väldigt dyra.
Tacksam om ni har tips jag kan ta del av!Mail Boxes Etc. är mitt tips om du håller till i Stockholm eller Göteborg. Perfekt för småföretagare, personliga och flexibla.
Kontakta och begär offert eller spring in när du har bråttom och kasta av dig arbetet, arbetskostnaden debiteras per minut så man behöver inte betala för ”påbörjad timme” …
Hjälper till med hela logistikkedjan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.