Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Notionstore.se
- Detta ämne har 19 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2014 kl. 09:01 #101572notionstoreDeltagare
Hallå där alla ehandlare.
Jag är i princip ny i branchen och har väl följt detta forum i 1.5års tid.
Började knåpa på en hemsida för ca: 8månader sedan och har börjat om från scratch tre gånger.
Nu känner jag mig äntligen nöjd. Självklart finns det alltid utrymme till förbättringar och där kommer ni in jag har en to-do list men med hjälp av er kan jag få ut vart mest krut ska läggas.
Sidan är baserad på magento och är gjord av mig själv. Hade för 8 månader sedan inga som helst kunskaper inom området om hemsidor, kodning eller ehandel.Nu skulle jag vilja ha lite feedback på vad ni med nya ögon och erfarenhet tycker.
Vet att det är mycket seo arbete med texter som ska justeras etc. Men skulle uppskatta all input på layout, användar vänlighet, färgval, kassan etc.Så nu är det bara dra på hårdhandskarna och skriva vad ni tycker. Var hård och rättvis så jag får lite kött på benen om vad som kan behöva ändras snarast.
Känns som någon av våra 2k unika besökare sedan uppstart 5/3-14 borde ha handlat. Men än står vi utan konvertering. Därför kommer allt ni skriver att tas in och användas för att försöka skapa en lätt och användarvänlig sida.Vår hemsida är: http://www.notionstore.se
Tack på förhand och så hoppas jag att vi får mycket bra och negativ kritik!
Med vänliga hälsningar, Tobias Notionstore.22 mars, 2014 kl. 18:29 #173747EmilllDeltagareHej
I sin helhet en snygg sida, gillar dock inte att det blir så stor skillnad när man drar muspekaren över produkten, tycker man tappar fokus när man bara vill ”titta runt”.
Kan även tycka att den kan upplevas lite rörig ibland, skulle minskat ner innehållet för att skapa mer fokus på det du vill sälja!
22 mars, 2014 kl. 18:58 #173748notionstoreDeltagareTack så mycket Emil det ska jag ta och se över. Funderar på att lägga till så att man får klicka för att zooma då detta är något jag själv tyckt varit lite störande. Så den ska definitivt ändras.
Någonting särskilt du tänker på när du menar att det blir lite rörigt. Funderar på att ta bort sido slidern som visar 3 olika bilder och fixera kategoritabben istället för att låta denne följa med när man scrollar.
Gärna om någon annan som tittar in tänker på om dom tycker det är störande.
Men ett stort tack ska du ha Emilll för att du tog dig tid att skriva.
23 mars, 2014 kl. 12:47 #173750EmilllDeltagareAbsolut inga problem!
Jag gillar verkligen toppen på sidan med alla olika bilder mm, skit snyggt, men jag tror jag tycker det blir lite rörigt längre ner på grund av att de utvalda produkterna och sen de tre bilderna på högersidan precis som du säger, de ligger t.ex. inte i nivå, och det händer så himla mycket när de byter och sen byter du bild där uppe etc, kan även tycka att footern är lite rörig med alla betalningsalternativ etc, borde gå att snygga till det!
Om du sedan går in på en produkt så tycker jag det blir mycket med ”andra köpte även” till höger, skulle om möjligt lagt det nedanför för att inte förlora fokus!
//Emil
23 mars, 2014 kl. 15:05 #173751tompedDeltagareRiktigt snygg sida och gillar verkligen den responsiva designen. Fin logga osv, så har inte så mycket att anmärka på utseendet och användarvänligheten (bra jobbat!).
Jag håller förvisso med om det som diskuterats ovan, men tror inte det har så mycket att säga vad gällande brist på konvertering och den biten. Mindre justeringar görs löpande, så detta är nog inget du behöver fokusera allt för mycket på nu under uppstarten.Oavsett..
I översta menyn (Mitt konto, Min önskelista…) så hade jag lagt ytterligare en länk till köpvillkoren då jag inte anser att man ska behöva leta längst ner på sidan efter detta.
Särskilt i en bransch där många kunder kollar efter fri frakt- eller främst fria returer (jag köper nästan aldrig kläder på nätet utan att det är schyssta villkor sett till byten/returer osv). Visst, nu har kanske inte du detta och vet inte om det blir aktuellt framöver heller, men jag skulle ändå kikat på denna biten.Är kanske helt fel ute, men en första tanke hade ju varit (om det är snåla marginaler) att isåfall höja priset ett par tior och sedan skylta ordentligt med att det är fri frakt -> fria returer.
Sen hittar jag ingen ”Om oss”-sida?
Ett måste då det faktiskt finns en del som kikar på vad det är för företag man handlar ifrån (beskrivning om er, org-nr osv osv). Finns säkert mer att göra för att få upp förtroendet (den ständigt diskuterade certifieringssymbolen, omdömen sen när ni fått upp en kundbas och liknande).Hade också flyttat chat-blocket till högersidan. Förvisso kanske bara jag som knappt kollar i vänsterhörnet av webbläsaren, men det tog mig ett par sidvisningar innan jag ens insåg att ni erbjuder den kontaktmöjligheten. Chat är KANON så då ska det synas
23 mars, 2014 kl. 18:25 #173754bananeDeltagareTycker er sida är jättefin och jag tror inte det är den som är orsaken till att det inte konverterat så bra. Snarare sortimentet, det känns spretigt utan någon tydlig målgrupp.
Vem vill nu skall handla hos er? Tjejer som vill ha smycken? killar som är ute efter en tröja? Vill inte låta negativ, men jag tror ni måste nischa er mot en viss kundgrupp eller iaf mot ett visst antal kundgrupper. Nu känns det som produkterna är slumpvis utvalda utan någon röd tråd. T.ex : Ekologiskt, hög kvalitet, lågt pris, högt pris, budget, lyx, skogshuggare, business osv.
Hoppas ni förstår hur jag menade, ni har en grym plattform och sida tycker jag, men innehållet som ni fyller den med tror jag ni måste kika närmare på.
Det är lättare sälja en bra produkt med en dålig hemsida än en dålig produkt med en bra hemsida enligt mig.
Hoppas tipsen inte lät för hårda, det är bara min personliga åsikt och menat i all välmening. Lycka till!24 mars, 2014 kl. 13:32 #173772notionstoreDeltagareEmilll: Zoomen är nu justerad och tycker det helt klart ger ett bättre flyt när du bara tittar dig omkring.
Sidobannern arbetar jag på och kommer fixera den istället med lite information/erbjudanden så det inte blir lika rörigt.
Tomped sa:I översta menyn (Mitt konto, Min önskelista…) så hade jag lagt ytterligare en länk till köpvillkoren då jag inte anser att man ska behöva leta längst ner på sidan efter detta.
Särskilt i en bransch där många kunder kollar efter fri frakt- eller främst fria returer (jag köper nästan aldrig kläder på nätet utan att det är schyssta villkor sett till byten/returer osv). Visst, nu har kanske inte du detta och vet inte om det blir aktuellt framöver heller, men jag skulle ändå kikat på denna biten.Håller helt klart med dig så detta är nu fixat har även justerat lite i köpvillkoren. Jätte bra tips btw.
Är kanske helt fel ute, men en första tanke hade ju varit (om det är snåla marginaler) att isåfall höja priset ett par tior och sedan skylta ordentligt med att det är fri frakt -> fria returer.
Du är absolut inte helt fel ute. Fri frakt är något jag övervägt under lång tid och stod inför val och kval med att köra fri frakt men tänkte att jag skulle se hur det gick utan till en början.
Detta är nu fixat så kommer justera lite priser om så behövs och har redan nu implementerat lite text samt att det ska in några små ”fraktfritt” bilder här och där inkl. en ny slideshow.Chatten är flyttad till högra hörnet. Grabben har sabbat min skärm där nere bäcksvart Därav hade jag den till vänster när jag kolla att den fungera men ändrade aldrig tillbaks…
Thanks againOm oss sidan finns dock har den ingen länk just nu då jag håller på att lägga om den satt den hamnar i vår integrerade wp blogg som inte heller har en länk atm då jag inte är helt nöjd med designen på den ännu.
Banane, Absolut inga hard feelings! Vet själv hur sortimentet ser ut och kan tänkas bemötas. Började med en budget på 100kr för 8 månader sedan. Har kört multikanal alltså tradera/fyndiq. Så har köpt det som funkat bra där för att få upp en budget. Håller dock på att försöka bli av med allt detta för nya inköp. Har även 6 leveranser idag så jag hoppas att man snart kommer se en liten röd tråd då vi bara kommer ha ett x antal produktgrupper i början.
Men är otroligt tacksam för alla svar! Det märks att man blir lite hemmablind när man stirrat på samma sida under lång tid.
Med vänliga hälsningar, Tobbe.PS. Ser det konstigt formulerat ut så är det för att jag just nu är under attack av vår äldsta kille och att jag slutat snusa nyligen så är sjukt disträ.
25 mars, 2014 kl. 14:36 #173801Runns.seDeltagareKanske lite OT men jag ser var du har köpt smyckena och kläderna och vill bara påpeka att du är noga med att allt är Bly, Nickel och Cadmiumfritt och att kläderna/smycken uppfyller Reach. Kemiinspektionen gör granskningar nu och var hos oss förra veckan
25 mars, 2014 kl. 17:15 #173798notionstoreDeltagarehehe runns. Jag förstår precis vad du menar. Smyckena är dock från en och samma leverantör. Har papper på att allt ska vara cleant skulle aldrig våga lägga ut prylarna med texten ”nickelfritt” annars Kläder sedan tidigare och kan inte säga att jag är 100%. Kommer dock i framtiden ha annan leverantör av kläder dock samma ursprungsland men lite lättare att få till papper och garantier när man handlar med en/ett fåtal leverantörer just därifrån.
25 mars, 2014 kl. 17:23 #173799Runns.seDeltagare@notionstore 76244 wrote:
hehe runns. Jag förstår precis vad du menar. Smyckena är dock från en och samma leverantör. Har papper på att allt ska vara cleant skulle aldrig våga lägga ut prylarna med texten ”nickelfritt” annars Kläder sedan tidigare och kan inte säga att jag är 100%. Kommer dock i framtiden ha annan leverantör av kläder dock samma ursprungsland men lite lättare att få till papper och garantier när man handlar med en/ett fåtal leverantörer just därifrån.
Fint, då blir Kemiinspektionen glada. Man tycker ju att det borde finnas ett test för cadmium och bly som man kan använda själv till rimlig kostnad på samma sätt som nickel. Papperen från HK ljuger ju tyvärr då och då.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.