Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Fraktalternativ för internationella men lätta försändelser
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2014 kl. 12:52 #101531TIMPDeltagare
Försöker botanisera bland fraktavtal och leverantörer. Jag har hittils inte hittat någon med samma kravställning som jag själv (…som valt att be om hjälp öppet iallafall :cool:)
Skickar mina ordrar på låda, med vanliga frimärken. Ask i vadderat kuvert. Totalvikt precis under 100g. Snittordern är värd ungefär €30.
Inrikes fungerar det klanderfritt. Smidigt att skicka på lådan i takt med att ordrarna trillar in.
Utrikes däremot försvinner för många försändelser i takt med att orderflödet ökar. Det uppfattas inte så proffsigt att paket bara försvinner och jag måste skicka nya. Det belastar arbetsmässigt snarare än ekonomiskt.
Har Posten ingen tjänst för att skicka mindre paket/större kuvert internationellt delvis spårbart? Måste jag vända mig till Fedex/UPS/DHL?
11 mars, 2014 kl. 12:57 #173542GregerADeltagareDu kan skicka Brev REK. Det är fullt spårbart.
Skickat från min LT26w via Tapatalk
11 mars, 2014 kl. 14:48 #173544sanmicDeltagareDu kan skicka REK precis som Greger säger, men det är långt ifrån full spårbarhet till alla länder.
Men om det räcker med delvis spårning som du nämnde så duger det nog gott -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.