- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av kristoffer.gus.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2014 kl. 12:52 #101486Per NilssonDeltagare
Hej!
Någon som kortfattat och pedagogiskt kan förklara vad detta innebär?
Är det lika som (TM) eller lika som (C) eller (R)?
Med vänlig hälsning
Per5 mars, 2014 kl. 13:06 #173402kristoffer.gusDeltagareCommunity Trademark är väl en varumärkesansökan för EU. Alltså kan man väl säga att det är lika med (r)
(tm) kan man sätta efter vad man vill för att indikera att ”detta är något vi betraktar som ett varumärke”, men har ingen formell betydelse.
(c) är väl på liknande sätt en indikation på att man anser sitt material vara upphovsrättskyddat. Om det sen är skyddbart blir upp till en ev domstol att avgöra.5 mars, 2014 kl. 13:21 #173403Per NilssonDeltagareTrodde att man fick sätta (R) när det hade blivit registrerat och inte innan. Jäkla djungel
Kan man säga att TM och CTM är mer lika varandra?
5 mars, 2014 kl. 13:28 #173404kristoffer.gusDeltagareNu kanske jag var otydlig, men jag tror det är precis så som du säger att (r) får man inte ange förrän man har någon fort av varumärkesregistrering. Antingen nationell eller internationell (Community Trademark). Jag tror aldrig man skulle sätta ut (CTM) utan har man väl det registrerat så borde man väg ange (r).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.