Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Automatiska Produktuppdateringar

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Room401
    Deltagare

Hej!

Nu har vi varit igång en stund och använder idag Starweb som e handelsplattform. Vi kör i dagsläget med dropshipping, vilket har sina fördelar och sina nackdelar. Den största nackdelen är ju att vi aldrig vet vad våra leverantörer har i lager, vad som är slut eller vilka produkter som utgått.
    Detta innebär ju såklart en del problem när kunder lägger beställningar som sedan visar sig ha utgått eller sålt slut. Men detta är något vi visste om och har inga större problem i dagsläget med detta.

Men! Nu till min fråga, vi fick i veckan reda på att två utav våra leverantörer skickar ut ett script som automatiskt synkar med återförsäljarnas system med lagerstatus, produktinformation osv. Detta skulle ju vara otroligt värdefullt för oss att ta del av, då det skulle uppdatera all info automatiskt på vår sida.

Dock har Starweb inte stöd för att använda sig av ett sådant här system, vilket gör att vi funderar på att byta plattform. Ni som har större erfarenheter där ute, finns det någon plattform för oss vanliga dödliga att använda som stöder en sådan här funktion? Våra leverantörer skickar ut detta scriptet två gånger om dagen så en önskan är ju att allt detta sköts automatiskt i bakgrunden. Plattformen tar emot det nya scriptet och uppdaterar alla produkter efter det.

Nu blev det långt, och jag hoppas ni förstår vad det är vi försöker få fram här, annars får jag försöka utveckla det mer :)

Finns det kanske något annat smart sätt att implementera denna funktion i sin sida?

Ha det gött allihopa!

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Detta är ingen konst att fixa om man har en bra plattformsleverantör:

Webbshop för flexibel & effektiv e-handel – Kodmyran.se
    Sello – sälj på nätet i e-butik, Tradera eller Fyndiq
    En komplett plattform för webbutiker.

Detta är några som ”enkelt” fixar detta.

Room401
    Deltagare

@Jimmy Öström 75602 wrote:

Detta är ingen konst att fixa om man har en bra plattformsleverantör:

Webbshop för flexibel & effektiv e-handel – Kodmyran.se
    Sello – sälj på nätet i e-butik, Tradera eller Fyndiq
    En komplett plattform för webbutiker.

Detta är några som ”enkelt” fixar detta.

Tack för dina tips! Vi ska kika runt och se vad som passar oss bäst. Finns det även fler än dessa?

Mvh

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Mejla dom du är intresserad av är mitt tips. Du hittar en massa olika här:

Hyrda Webbutiker

@Room401 75625 wrote:

Tack för dina tips! Vi ska kika runt och se vad som passar oss bäst. Finns det även fler än dessa?

Mvh

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.