Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Inte som IKEA men ändå…
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Fru Bad.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2014 kl. 08:51 #101436Johan RubankDeltagare
Att marknadsföra sig tillhör ju lite vardagen för en ehandel eller alla som säljer något oavsett storlek. Nå. Ni har säkert hört den historian om myggan som simmar på rygg under bron och lite ”diskert” skriker ”öppna bron här kommer en med världens längsta….”
En annan historia är denna, en från idag med anledning av att nästan alla dagstidningar publicerade nyheten om hyllan som försvinner från IKEA:
Fråga från mig:
”Hejsan bästa redaktionen,
sitter på morgonen och kikar på nyheter och ser att TT berättar om att ”Samlare sörjer hylla som försvinner” bland många andra nyheter. Jag blir lite glad och förväntansfull i detta, själv så driver jag en webbshop med handverktyg för den verklige träkonnässören, finsnickaren och verktygsnörden. Alltså sladdlösa verktyg, utan batteri och sådant, handverktyg, hyvlar, sågar och liknande.
Nu till funderingen, är det intressant för er att få pressreleaser från oss om våra nyheter mm, ok dom berör inte samma publik som Ikeas nyheter men ändå. Kan jag skicka glada nyheter och förslag på artiklar om vårt gebit till er, skulle det vara av intresse för er ?”
Svar:
”Jag tror att specifika företagsnyheter kanske intye är så intressanta för TT när det handlar om ett så pass litet företag. Men din bransch är ju rolig och lite trendig i det att många vill gå tillbaka till det genuina, så om du har berättelser som är lite av det ovanliga slaget får du gärna höra av dig.”
Man måste ju försöka iallafall…..
21 februari, 2014 kl. 09:59 #173064Fru BadDeltagareMynewsdesk kan också anbefalles. Inte för att någon har hört av sig, men sakta sprids ordet… Och vem vet, kanske någon nappar på och vill skriva också?
Lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.