Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Var ska man registrera domän?
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av DavidWigg.
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2014 kl. 16:45 #101427FlobytjejGäst
En liten undran gällande domännamn etc.. Jag har koll på det mesta kring att starta upp webshop nu men har ändå hakat upp mig lite.
Om jag har en webshop via Textalk och vill registrera ett domannämn aller två som jag kopplar till webshopen.. Behöver jag då betala för något webhotell eller räcker det att registrera/köpa namnet? Vart ska jag vända mig för bra alternativ?
19 februari, 2014 kl. 17:50 #172995NicklasDeltagarePå citynetwork.se så får du ett gratis dns-konto på köpet när du köper domännamn hos dem.
Loopia höjer priserna hela tiden men har gratis dns-konton, binero har börjat strama åt sina gratis konton så det är begränsad trafik på dem.19 februari, 2014 kl. 21:45 #173000bslaskDeltagareLoopias eviga strulande med webmailen och deras sega kundzon gör att jag inte rekommenderar dem.
20 februari, 2014 kl. 01:29 #173001JoloDeltagareKan verkligen rekommendera City Network
Otroligt trevlig kundsupport!
Bra priser och bra erbjudanden!
Väldigt lättförstådd arbetsyta!Om du har Textalk behöver du inget webbhotell för att driva butiken.
Om du skaffar ditt domännamn hos City Network, kostar kopplingen och
e-mailen ingenting.Skaffa inte Loopia, riktigt otrevlig kundsupport som dessutom hittar på egna svar när de inte vet vad som gäller 😎
Fick själv tips om City Network här på e-handel och ringde upp dem samt några andra för kolla vilka jag ville ha. Är mycket nöjd med mitt val
20 februari, 2014 kl. 06:57 #173002DancarDeltagareJag använder CityNetwork på nästan alla mina projekt och har alltid varit nöjd. Precis som nämnts tidigare i tråden så är CityNetwork både billiga, har bra kontrollpanel, bra support samt att du får utrymme på server och epostkonton på köpet. Enligt mig en svårslagen deal.
20 februari, 2014 kl. 07:27 #173006DavidWiggDeltagareStäller mig också i ledet och rekommenderar Citynetwork för domänköp.
20 februari, 2014 kl. 12:54 #173028FlobytjejGästTack för era svar!! Det verkar ju vara en smidig sida.
20 februari, 2014 kl. 12:54 #173029diana.dahnDeltagareÄr du säker på att du inte kan köpa ett domän via din leverantör? Annars kanske du kan höra med dem, vem dem rekommenderar?
20 februari, 2014 kl. 13:08 #173030DavidWiggDeltagarePersonligen skulle jag inte rekommendera att köpa hos e-handelsleverantören. Det är oftast mycket dyrare samt snävare avtal.
Företaget som diana.dahn arbetar för har tex en kostnad på 249 kr för att flytta en domän. Något som är gratis hos gratis hos de flesta renodlade webbhotell och domänleverantörer i Sverige.
Ska du sedan byta ehandelsleverantör sitter du inte fast. Om du skulle behöva skifta snabbare än vad avtalet anser.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.