Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Anmäler ni fifflare / fula ordrar
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2014 kl. 17:24 #101420sirsubliminalDeltagare
Hej
Hur hanterar ni uppenbara fejkordrar?Har en kund/person som köpt i någon annans namn och adress dit men vissa kontaktuppgifter som har med att spåra försändelsen går till en annan person som även ligger bakom beställningen. Misstänker att personen ska stå och vänta på paketet när leverans sker.
Personen svarar inte på de olika kontaktvägarna när vi försöker nå denna.
Ska självklart ringa till den person/adress som används och fråga om dom känner till personen som ligger bakom beställningen men är ganska övertygad om att svaret blir nej.
Hur skulle eller hanterar ni liknande? Anmäler ni den som försökt fifflat eller låter ni det vara.
Värdet är strax under 2′
24 februari, 2014 kl. 07:32 #173141Runns.seDeltagareVi anmäler inte kunder som uppenbart fuskar men sparar uppgifterna så vi kan stoppa ordern nästa gång.
Ett gemensam databas över fuskare skulle finnas så vi kan hjälpas åt att hindra dem från att luras -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.