Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej! Jag och en vän ska starta en webshop fast allt om data och datorer är ej våra starka sidor därför ber jag er (bönar) om hjälp.

Vi vill som sagt starta en webshop med Klarna eller Payson som direktbetalningsalternativ (vi börjar nog med Payson då Klarna är dyrare i småskalig försäljning). Vi vill även ha en egen mejl t.ex. [email]info@företagetsnamn.se[/email]. Då vi endast kommer ha tre produkter alternativt högst sju produkter (varav dessa fyra extra är tillbehör till de tre ursprungliga). Och vi äger redan domännamnet.

Så nu till frågorna;
    Behöver jag t.ex. Prestashop för mina produkter?
    Behöver jag t.ex. Binero webbhotell privatpaket 69kr/månad för min mejl och hemsida?
    Jag såg på Prestaworks att den billigaste versionen inte innehållerna Klarna checkout men kan man ändå lägga in den själv via open-source?

Orsaken är egentligen för jag vill räkna ut kostnaderna för att driva en webbshop så all hjälp mottages mycket tacksamt!

FredrikGust
    Deltagare

På beskrivningen låter det som om det smidigaste sättet för er att komma igång är att köpa butikslösningen som en tjänst. En bra sammanställning av system hittar ni här:

Jämför e-handelsleverantörer, e-handelsplattformar, webbutiker, e-butiker och e-handelssystem för e-handel

Kolla gärna i några gamla trådar som rör vad som krävs för att komma igång. Det finns en hel del att hitta där.

Som det låter på beskrivningen skulle jag inte köra Prestashop för tre till sju produkter. Det går snabbt konsulttid för att hjälpa till att sätta upp en lösning och då kostar den billiga opensourcelösningen snabbt mer än vad det kostat att hyra en butikslösning av något av dem som har kompletta paket. Prestashop är en väldigt komplett lösning som går att bygga riktigt bra butiker av, men det tar sin tid att komma igång ordentligt.

Det som alltid går att testa är Tictail, fast då vet jag inte om de ännu öppnat upp möjligheten att betala via Payson, det har varit Klarna och PayPal tidigare.

Jag var inne på din länk och fann då Prestaworks för ett rimligt pris (69kr/mån)

Saken är den nu att jag har en vän som sköter allt med kodande(?), tar bilder och allt det tekniska men då det är jag och min kollega som betalar så vill jag fixa det här.

Med Tictail går det att ha sin egna valfri email? Vi kommer också expandera lite i sortiment då vi kommer ha reklam på en site med 1 miljon unika besökare/månad. Så tidvis kommer vi öppna en till hemsida där vi vill möjligheten med sammanslagning av system så oavsett vilken sida de beställer ifrån så får jag upp det inne på ”min kontrollpanel”.

Så jag ser nödvändigtvis inte om de beställer från site A eller site B utan i mitt system får jag bara en beställning från Kalle Andersson ***gatan 1 Malmö, *produkten*

Dan
    Deltagare

Tictail lär inte ha multishop vad jag vet.

Kontakta de vanligaste plattformsleverantörerna och skriv en tydlig kravspecifikation på vad ni behöver och se vad det kostar att uppfylla den.

Jämför e-handelsleverantörer, e-handelsplattformar, webbutiker, e-butiker och e-handelssystem för e-handel

Testa alla demobutiker också, om man inte kan något om teknik får man betala för kompetensen eller lära sig. Ett bra första steg är att om du kommer på en fråga, sök i forumet. 8000+ medlemmar har antagligen redan ställt den. Om det är en plattformsrelaterad fråga så ska man alltid fråga plattformen, det är ett bra test att testa supporten och få svaret direkt från källan dessutom.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.