Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback om vår sida.
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Emilll.
-
FörfattareInlägg
-
9 februari, 2014 kl. 13:41 #101376Room401Deltagare
Hej.
Jag och kollegan har precis lanserat room401.se och skulle uppskatta lite feedback om sidan.Gärna om upplägget, bilderna och annat som kan vara bra att veta för oss.
Vi har redigerat bilderna själva så de funkar till bakgrunden vi använder, men vi är fortfarande osäkra om det är rätt sätt att gå tillväga. Kanske det är bättre att köra på vit?
Som sagt vi stirrar oss blinda och uppskattar er hjälp.
Med vänliga hälsningar
Kent Solberg10 februari, 2014 kl. 07:28 #172691C.LarssonDeltagareSnygg sida. Jag skulle velat haft org nr också annars en bra sida. Lägg in din signatur/länk till din butik så får du säkert fler kommentarer för vi är lite lata här på e-handel
10 februari, 2014 kl. 08:46 #172694danielanderssonDeltagare* Det är bättre att köra på vitt. Att köra 100% träbakgrunder hade kanske fungerat om ni sålt TRÄprodukter, men det gör ni inte.. ? Så vet inte exakt vad träet kommer in i bilden.
* ”Barnflaska med Autospout sugrör teknik” är särskrivet, finns på fler platser misstänker jag.
* Dela- och Skriv ut-knapparna är minst lika stora som Köp. Känns inte riktigt som om fokus ligger rätt, inte heller är det uppenbart vart Köp-knappen är.
* Vad säljer butiken? Det står ingenting på framsidan, inte heller blir det uppenbart när man ser en kaffekokare och en barnflaska
* Headern tar upp väldigt mycket plats och innehåller väldigt lite information.
* När man för musen ovanför en kategori så måste man vänta på att få se underkategorierna. Är det meningen? Om, varför i hela friden ska man behöva vänta? Jag uppfattade det som ett fel.
* ”BORDSARMATUR I BORSTAD METALL OCH SVART TEXTIL. AVSEDD FÖR LJUSKÄLLA MED E27 SOCKEL, ÄVEN LÅGENERGILAMPA.” – typ alla undersökningar visar att det är långsammare att läsa text där allt är i versaler.
* I kassan står det ”Art.nr: BL155600 Lager: Direkt från leverantör ” under produkten. Det går inte att läsa, eller är det meningen?
* ”Faktura, Kort, Delbetalning och Internetbank Endast för privatkunder.”. Hur väljer jag att jag är företagskund då?
10 februari, 2014 kl. 19:33 #172713Room401Deltagare@danielandersson 74911 wrote:
* Det är bättre att köra på vitt. Att köra 100% träbakgrunder hade kanske fungerat om ni sålt TRÄprodukter, men det gör ni inte.. ? Så vet inte exakt vad träet kommer in i bilden.
* ”Barnflaska med Autospout sugrör teknik” är särskrivet, finns på fler platser misstänker jag.
* Dela- och Skriv ut-knapparna är minst lika stora som Köp. Känns inte riktigt som om fokus ligger rätt, inte heller är det uppenbart vart Köp-knappen är.
* Vad säljer butiken? Det står ingenting på framsidan, inte heller blir det uppenbart när man ser en kaffekokare och en barnflaska
* Headern tar upp väldigt mycket plats och innehåller väldigt lite information.
* När man för musen ovanför en kategori så måste man vänta på att få se underkategorierna. Är det meningen? Om, varför i hela friden ska man behöva vänta? Jag uppfattade det som ett fel.
* ”BORDSARMATUR I BORSTAD METALL OCH SVART TEXTIL. AVSEDD FÖR LJUSKÄLLA MED E27 SOCKEL, ÄVEN LÅGENERGILAMPA.” – typ alla undersökningar visar att det är långsammare att läsa text där allt är i versaler.
* I kassan står det ”Art.nr: BL155600 Lager: Direkt från leverantör ” under produkten. Det går inte att läsa, eller är det meningen?
* ”Faktura, Kort, Delbetalning och Internetbank Endast för privatkunder.”. Hur väljer jag att jag är företagskund då?
Tack för jättebra feedback! Det tackar vi jättemycket för. Vi har gjort om typsnittet till texten på hela sidan, så nu ska det se bättre ut.
Vi har tagit mycket av din andra kritik till oss också, och kommer lägga om placeringen på hela köp och info ”rutan” så att den ligger bredvid den stora bilden så det inte går att undvika den. Sen kommer vi ju ta bort fokus ifrån skriv ut och tipsa en vän knapparna.
Som sagt tack så mycket
Ska också fixa till en sida med information om företaget så vi har med organisationsnummret och adress bl.a.
Ha det bra nu!
Och vill ni lämna mer kritik så är vi väldigt glada för det
10 februari, 2014 kl. 19:35 #172714EmilllDeltagarePrecis som Daniel säger så tycker jag det är svårt att veta vad ni säljer, borde kunna göras tydligare!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.