Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på min butik
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av SimonForslund.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2014 kl. 16:37 #101361ToniLDeltagare
Hej.
Skulle vara väldigt tacksam om jag fick lite tankar och idéer om min webb butik http://www.Kumlasportcenter.com då jag ständigt vill förbättra denna.
Tacksam för alla invändningar
Tack//
6 februari, 2014 kl. 18:14 #172633SellsonDeltagareNågra snabba svar bara..
Det saknas en hel del rubrikbilder. Klicka man på ”Kläder” finns inte en enda bild, blir väldig vitt då. De flesta produktbilder har bra kvalitet men blir fel skalat. Rubrikbilder t ex ”Barn/Junior” är i verkligheten minst 3 gånger så stora men komprimeras i webbläsaren till fel proportion och blir då gryniga.
Onpage SEO: Meta description är samma på väldig många sidor, det borde inte finnas dubbletter. Rubriker (H1,H2) saknas till stor del.
Design: Alltid svårt, men jag tycker det blir lite rörigt med den fasta bakgrunden, Köpknappar och dylikt borde träda fram tydligare. Nyhetsbrevfunktionen (prenumeration)ser lite konstig ut med den ensamma länken på den stora vita ytan. gör ett eget formulär och skicka data till nyhetsbrevsystemet. Finns bra stöd för det.Man borde visa kundvagnen utan att man kommer först till sidan Kundinloggning, jag trodde först att jag måste skapa min profil först.
Sedan borde systemet föreslår passande tillbehör till de fina cyklarna. Kanske några pedaler eller liknande?Toni, det vara bara några saker, hoppas jag inte var för rättfram.
Fortsätt bara, det finns många som gillar fina cyklar!
Med vänlig hälsning
Peter6 februari, 2014 kl. 20:15 #172637ToniLDeltagareTack så mycket,Peter. Mycket bra tips
7 februari, 2014 kl. 16:55 #172663staffanjDeltagareVarför heter visa kategorier 100% ? ”100% CANNONDALE”
7 februari, 2014 kl. 20:16 #172666ToniLDeltagareHej Staffan
Det är 100% Cannondale för att det är bara produkter från det varumärket till 100%9 februari, 2014 kl. 17:29 #172689SimonForslundDeltagareFörstår du innebörden av ”gratis frakt”?
Hänvisar till ”Läs det här innan du skapar en tråd”.
””Gratis”
Ordet gratis får endast användas om det inte krävs någon ekonomisk motprestation av köparen. Det finns ett par fall där företag förlorat i domstol.
”Gratis frakt” är därför olämpligt att skriva, eftersom det krävs att kunden köper produkter för att kunna ta del av gratiserbjudandet.
Skriv istället ”fraktfritt” eller ”vi bjuder på frakten”.
Om det gäller på-köpet-produkter så skriv inte ”gratis batterier medföljer” utan t.ex ”batterier medföljer utan extra kostnad”.” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.