Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Paypal reklamationshantering

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #172400
    Runns.se
    Deltagare

    Dåligt av paypal…

    #172403
    Bordello
    Deltagare

    Kunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.

    #172404
    Runns.se
    Deltagare

    Nej, jag ser det som ett bedrägeriförsök av kunden därför tyckte jag att paypal var lite för snabba i sin bedömning. De kunde ju kontaktat butiken innan de återbetalade pengarna.

    @Bordello 74537 wrote:

    Kunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.

    #172406
    bslask
    Deltagare

    Om PayPal erkänt att de gjort fel (som jag tolkar din beskrivning av den kontakt du haft med dom) så borde väl det vara PayPal som ersätter dig, och deras problem att sen få pengarna av din kund??? Vad är annars hela iden med PayPals säkra betalningar?

    #172799
    wtorsler
    Deltagare

    Hej,

    Det låter som du har en del otur i detta fall, nu är det såklart svårt för mig att säga eller se vad som har hänt och varför utan att ha tittat på ditt konto.

    Skicka gärna ett mail till mig på wtorsler@paypal.com så kan jag titta vidare på detta!

    Mvh,
    William

    #172842
    ake125
    Deltagare

    Frågan var gällde mer att väcka frågan om det var andra som hamnat i samma problem.

    För den ganska höga % avgift man betalar hade jag förväntat mig att Paypal just tog hand om dessa problem på ett bättre sätt.

    Men det verkar inte vara så många andra som har liknande problem så vi hoppas detta var ett engångsproblem.

    #173957
    ake125
    Deltagare

    Jag hade förhoppningen att William på Paypal skulle bringa klarhet i detta enligt ovan.

    Men efter två mail där han faktiskt svarade på det andra och undrade vilken tråd frågan gällde så har jag nu 1,5 månad senare fortfarande inte fått något svar.
    Varken från William eller någon annan på Paypal.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.