Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Paypal reklamationshantering
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av
ake125.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2014 kl. 08:36 #172400
Runns.se
DeltagareDåligt av paypal…
28 januari, 2014 kl. 09:46 #172403Bordello
DeltagareKunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.
28 januari, 2014 kl. 09:50 #172404Runns.se
DeltagareNej, jag ser det som ett bedrägeriförsök av kunden därför tyckte jag att paypal var lite för snabba i sin bedömning. De kunde ju kontaktat butiken innan de återbetalade pengarna.
@Bordello 74537 wrote:
Kunden var väl inte heller någon större stjärna, beställer man från utlandet ska man väl vara beredd att vänta mer än några dagar, sedan kan man ju börja med att ta kontakt med butiken istället för att genast gå till paypal med saken.
28 januari, 2014 kl. 12:45 #172406bslask
DeltagareOm PayPal erkänt att de gjort fel (som jag tolkar din beskrivning av den kontakt du haft med dom) så borde väl det vara PayPal som ersätter dig, och deras problem att sen få pengarna av din kund??? Vad är annars hela iden med PayPals säkra betalningar?
12 februari, 2014 kl. 15:33 #172799wtorsler
DeltagareHej,
Det låter som du har en del otur i detta fall, nu är det såklart svårt för mig att säga eller se vad som har hänt och varför utan att ha tittat på ditt konto.
Skicka gärna ett mail till mig på wtorsler@paypal.com så kan jag titta vidare på detta!
Mvh,
William14 februari, 2014 kl. 21:09 #172842ake125
DeltagareFrågan var gällde mer att väcka frågan om det var andra som hamnat i samma problem.
För den ganska höga % avgift man betalar hade jag förväntat mig att Paypal just tog hand om dessa problem på ett bättre sätt.
Men det verkar inte vara så många andra som har liknande problem så vi hoppas detta var ett engångsproblem.
3 april, 2014 kl. 18:55 #173957ake125
DeltagareJag hade förhoppningen att William på Paypal skulle bringa klarhet i detta enligt ovan.
Men efter två mail där han faktiskt svarade på det andra och undrade vilken tråd frågan gällde så har jag nu 1,5 månad senare fortfarande inte fått något svar.
Varken från William eller någon annan på Paypal. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.