Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Första mervärdesskattedeklaration inkommen
Etiketter: deklaration, mervärdesskatt, moms, skatteverket
- Detta ämne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av Bestblom.
-
FörfattareInlägg
-
26 januari, 2014 kl. 13:29 #101284BestblomDeltagare
Nu ha har jag fått företagets första mervärdesskattedeklaration.
Företaget har varken köpt in varor eller sålt något, alltså ingen omsättning. Eftersom ingenting har hänt undrar jag om jag endast ska skriva under blanketten (utan att fylla i några siffror eftersom det inte har hänt något) och skicka blanketten till skatteverket?Trevlig söndag
/christer
26 januari, 2014 kl. 14:27 #172345DavidWiggDeltagare@Bestblom 74464 wrote:
Nu ha har jag fått företagets första mervärdesskattedeklaration.
Företaget har varken köpt in varor eller sålt något, alltså ingen omsättning. Eftersom ingenting har hänt undrar jag om jag endast ska skriva under blanketten (utan att fylla i några siffror eftersom det inte har hänt något) och skicka blanketten till skatteverket?Trevlig söndag
/christer
Fyll bara i de rutor där det finns belopp att deklarera.
Lämna andra rutor tomma. Har du inget att deklarera
för perioden skriver du 0 i ruta 49.[/CODE]På andra bladet står detta.
Har inte gjort noll själv men antar att detta är rätt. Andra får gärna inflika.[CODE]Fyll bara i de rutor där det finns belopp att deklarera.
Lämna andra rutor tomma. Har du inget att deklarera
för perioden skriver du 0 i ruta 49.[/CODE]På andra bladet står detta.
Har inte gjort noll själv men antar att detta är rätt. Andra får gärna inflika.
26 januari, 2014 kl. 21:38 #172363BestblomDeltagareDet stämmer, jag har inte gjort något och kommer därför bara skriva 0 (noll) i ruta 49.
Såg att det står även så på baksidan av deklarationen. Hoppas nu att det blir rätt.
Känns lite tomt bara att sätta en nolla i ruta 49 hehe26 januari, 2014 kl. 21:59 #172364BestblomDeltagareNu har jag registrerat mig för att deklarera via nätet (bra för miljön:)
Men räcker det med att jag INTE kryssar i dessa två för att det ska tolkas som att jag inte har gjort något? Alltså samma sak som att skriva 0 i ruta 49 på blanketten? (se bild)27 januari, 2014 kl. 07:42 #172370DavidWiggDeltagare@Bestblom 74488 wrote:
Nu har jag registrerat mig för att deklarera via nätet (bra för miljön:)
Men räcker det med att jag INTE kryssar i dessa två för att det ska tolkas som att jag inte har gjort något? Alltså samma sak som att skriva 0 i ruta 49 på blanketten? (se bild)Ring Skatteverket så får du ett snabbt svar.
27 januari, 2014 kl. 11:46 #172381BestblomDeltagareFixat
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.