Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Dags att offentliggöra vår shop

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101159
    SamH
    Deltagare

    Har varit lite aktiv på forumet men känt att sidan var inte helt klar (när är den klar egentligen:rolleyes:) för offentliggörande förrän nu.
    Hade gärna velat få höra kritik på sidans design, layout och innehåll. Både positiv och negativ samt om saker ni tycker borde ändras på eller kan förbättras. Man blir som sagt hemmablind efter ett tag.:)

    http://magicvaporizers.com/ är adressen. Vi säljer produkter inom aromaterapisegmentet, sk vaporizers.

    Vi kör på Magento som plattform men har lagt ned mycket tid på att ändra en hel del då Magento kommer som sagt “naken”.

    Hela sidan har kostat oss ca 15000 kr att få upp exkl marknadsföringposter så ni kan räkna med att man har fått jobba själv en hel del och lärt sig även mycket kodning på vägen.:)

    God fortsättning på er!

    #171478
    sanmic
    Deltagare

    @SamH 73461 wrote:

    Har varit lite aktiv på forumet men känt att sidan var inte helt klar (när är den klar egentligen:rolleyes:) för offentliggörande förrän nu.
    Hade gärna velat få höra kritik på sidans design, layout och innehåll. Både positiv och negativ samt om saker ni tycker borde ändras på eller kan förbättras. Man blir som sagt hemmablind efter ett tag.:)

    http://magicvaporizers.com/ är adressen. Vi säljer produkter inom aromaterapisegmentet, sk vaporizers.

    Vi kör på Magento som plattform men har lagt ned mycket tid på att ändra en hel del då Magento kommer som sagt “naken”.

    Hela sidan har kostat oss ca 15000 kr att få upp exkl marknadsföringposter så ni kan räkna med att man har fått jobba själv en hel del och lärt sig även mycket kodning på vägen.:)

    God fortsättning på er!

    Jag har inga kommentarer kring design eller dylikt, men upptäckte snabbt att moms beräknas även på ordrar tex till Norge (och andra länder utanför EU).
    Kan vara ide att fixa det antar jag :)

    #171483
    SamH
    Deltagare

    TACK Sanmic, hur kunde man missa något sånt viktigt?
    Tog ett tag att knappa in alla länder i Magento men nu är det löst! :)

    #171497
    sanmic
    Deltagare

    Lätt att missa =)
    Spanien saknar dock moms nu, har du glömt dem?
    Tänk på att vissa delar av Spanien också är utan moms, typ Kanarieöarna.

    #171498
    SamH
    Deltagare

    Spanien är inte momsfri eftersom du är tvungen att knappa in postnummer. Efter att det görs så dyker korrekt moms upp.

    YvKKPtc.png
    Så ser min lista ut, de postnummer intervaller som anges där är inte momsfria. Alla ordrar som läggs utanför dessa postnummer tex 38005 blir momsfri medan 37777 är ej momsfri. Jag hittade intervallerna i ett gammalt inlägg du gjorde. Hoppas de fortfarande är aktuella? :)

    #171499
    sanmic
    Deltagare

    Det ser riktigt ut, jag missade att fylla i postnummer när jag testade =)

    #171674
    SamH
    Deltagare

    Fick någon dropout samt även extra supportärende för att slutsumman blev annorlunda (lägre) och kunden blev konfunderad iom momsberäkningen utanför EU. Beslutade oss för att köra samma nettopris för alla oavsett momssats.
    Så det kunden ser för 199€ tex är det beloppet kunden kommer betala oavsett land. Inom EU blir det då 159.2€ + 25%moms=199€
    Utanför EU blir det 199€ + 0% moms = 199€.

    Resultatet? Vi säljer produkten med större marginal och ökar intäkterna, samtidigt som den utomeuropeiska kunden ändå var beredd på att betala det utannonserade priset när han beslutade att lägga till produkten i sin varukorg. :)

    Åsikt på upplägget?

    Ingen annan som har något att tycka till om på sidan? 0 röster på 686 visningar var lite klent tycker man.

    #171681
    Jolo
    Deltagare

    Ja, kanske jag som inte hänger med men jag fattar inte vad det är du säljer 😮

    Någon form av tobak eller liknande?
    Men varför diskreta paket till kunden, varför vill man inte förknippas med att köpa dina produkter?

    För att nå sådana som mig bör det nog finnas någon infotext på framsidan om vad produkterna används till, annars klickas nog sidan bort av ointresse :rolleyes:

    #171685
    sanmic
    Deltagare

    @SamH 73705 wrote:

    Fick någon dropout samt även extra supportärende för att slutsumman blev annorlunda (lägre) och kunden blev konfunderad iom momsberäkningen utanför EU. Beslutade oss för att köra samma nettopris för alla oavsett momssats.
    Så det kunden ser för 199€ tex är det beloppet kunden kommer betala oavsett land. Inom EU blir det då 159.2€ + 25%moms=199€
    Utanför EU blir det 199€ + 0% moms = 199€.

    Tveksamt om man får göra så?!?!?
    Nån annan som har bättre koll på området kan säkert svara.

    Men hur har du löst det rent tekniskt?

    #170611
    SamH
    Deltagare

    @Jolo 73712 wrote:

    Ja, kanske jag som inte hänger med men jag fattar inte vad det är du säljer 😮

    Någon form av tobak eller liknande?
    Men varför diskreta paket till kunden, varför vill man inte förknippas med att köpa dina produkter?

    För att nå sådana som mig bör det nog finnas någon infotext på framsidan om vad produkterna används till, annars klickas nog sidan bort av ointresse :rolleyes:

    Det är produkter inom segmentet aromaterapi som riktar sig till personer som redan vet vad de är till för. Dvs inga prylar/gadgets som folk impulshandlar. Du lägger in växter/örter/oljor som den sedan värmer upp och ut kommer ånga som du inhalerar. Finns många fördelar med det.
    Tex Rosmarin får dig alert och är populär bland studenter, får dom fokuserade och studerar mer effektivt.
    Lavendel hjälper mot rastlöshet och får dig trött/sömnig.
    Finns många olika ämnen man kan lägga in tex citrongräs, pepparmint etc. Även i vissa länder/delstater där Cannabis är lagligt så är det populärt sätt att inta det jämfört med rökning då du inte får i dig tjära jämfört med rökning.
    Mer info här: Vaporizer (inhalation device) – Wikipedia, the free encyclopedia

    Vi har diskret hantering utav paketen för att konsumenten kanske inte vill att den som arbetar i lokala postkontoret ska veta att han inhalerar.
    Lite som sexleksaker som brukar skickas diskret, inget många vill visa upp:)

    @sanmic 73717 wrote:

    Tveksamt om man får göra så?!?!?
    Nån annan som har bättre koll på området kan säkert svara.

    Men hur har du löst det rent tekniskt?

    Jag ser inget hinder för det. Prisdiskriminering kanske? Men det gäller inte för konsumenter utanför EU. EU – Prisdiskriminering – Ditt Europa
    Eftersom vi bjuder på frakten så har vi även en giltig anledning att ta ut ett högre konsumentpris då fraktkostnaderna är dyrare utanför EU.
    Dessutom mindre förvirring med ett pris i shoppen och sedan annat pris vid utcheckning:)

    Hittade en färdig extension för det till Magento, Fixed Gross Price – Magento Connect
    Fungerade direkt efter installation.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.