Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Vad du inte vill höra från Jetshop i julhandeln
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
12 december, 2013 kl. 21:24 #101095SoffsDeltagare
Under flera kvällar den senaste veckan har vi upplevt att det under en period från runt 21.30-22.30 knappt går att navigera i vår shop och vi kommer heller ingenstans i admin. Det är också order-glest mot hur det normalt ser ut. Det är garanterat problem då och vi vet inte om det är problem även andra tidpunkter på dygnet då vi inte brukar jobba inne i shoppens admin dagtid. Pingdom talade snällt om för mig att vår shop var långsammare än 97% av alla websidor. Upplyftande.
Jag tog detta med Jetshops support och får följande till svar:
”Jag har nu fått svar från vår driftansvarige och problemet har med belastningen på vår server nu i juletider att göra. En uppgradering för servern ska göras inom kort vilket ska hjälpa till med att avlasta servern en del och vår förhoppning är att alla butiker på den servern ska fungera normalt igen efter det.”
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet. På riktigt – det blev jul igen i år! Vad är inom kort? Julhandeln är liksom nu. Jag vill inte börja fundera på hur mycket pengar vi förlorar på en shop som inte svarar eller svarar extremt långsamt. Vad ska man säga? Är det något man borde förvänta sig???
(och det var nice att avreagera sig)
13 december, 2013 kl. 08:26 #171115Runns.seDeltagareTycker inte man ska förvänta sig det, tvärt om så ska webhotellet vara förberett på hög trafik under jul.
13 december, 2013 kl. 08:31 #171117danielanderssonDeltagareJag tycker du förväntar dig otroligt mycket när du tycker att en ebutiksleverantör ska vara medveten om att jul inträffar VARJE år!
De sitter säkert i sitt rum och programmerar, har inte ens en almanacka i närheten. Säkert inte ens en städare som kan säga ”god jul” för att påminna dem om detta.
13 december, 2013 kl. 08:52 #171119MagnusJohanssonDeltagareFy fasiken va dåligt. Varför kunde dom inte fixat detta tidigare. Jag lider verkligen med dig.
13 december, 2013 kl. 09:15 #171121SoffsDeltagare@danielandersson 73024 wrote:
Jag tycker du förväntar dig otroligt mycket när du tycker att en ebutiksleverantör ska vara medveten om att jul inträffar VARJE år!
De sitter säkert i sitt rum och programmerar, har inte ens en almanacka i närheten. Säkert inte ens en städare som kan säga ”god jul” för att påminna dem om detta.
Ha ha… jag vet – mina förväntningar är helt uppåt väggarna. Vad tänkte jag på?
Skämt åsido – inom kort blev tydligen idag så nu ska det fungera. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot i afton.
13 december, 2013 kl. 14:52 #171132Richie72DeltagareProgrammerarna kanske sitter i Venezuela och tror att julen redan är över: Venezuela’s President Just Moved Christmas To November
15 december, 2013 kl. 18:59 #171168SoffsDeltagareNu har det gått ytterligare några dagar och det har blivit marginellt bättre men fortfarande på tok för dåligt. Jag tycker inte vi har några enorma mängder trafiken ändå men (med risk för att framstå som totalt okunnig – jag har en hyrklösning av en anledning) kanske är det väl kanske trafiken till kollektivet av shoppar som servern inte klarar av?
Jag tvekar inför varje ny avtalsperiod och jag ska ha shoppen kvar hos Jetshop men efter att ha lagt mer en del pengar och tid, framför allt, är det inte bara att slänga arbetet över bord och gå till någon annan men detta är sannolikt droppen.
15 december, 2013 kl. 19:02 #171169Runns.seDeltagare@Soffs 73094 wrote:
Nu har det gått ytterligare några dagar och det har blivit marginellt bättre men fortfarande på tok för dåligt. Jag tycker inte vi har några enorma mängder trafiken ändå men (med risk för att framstå som totalt okunnig – jag har en hyrklösning av en anledning) kanske är det väl kanske trafiken till kollektivet av shoppar som servern inte klarar av?
Jag tvekar inför varje ny avtalsperiod och jag ska ha shoppen kvar hos Jetshop men efter att ha lagt mer en del pengar och tid, framför allt, är det inte bara att slänga arbetet över bord och gå till någon annan men detta är sannolikt droppen.
Surt men tanke på att idag är en bra orderdag, vi har aldrig sålt så mycket som idag… Textalk har massor med problem men nu har de inte större nertiden på ett tag iallafall.
15 december, 2013 kl. 19:03 #171170Runns.seDeltagareNu funkar din sida bra iallafall…
15 december, 2013 kl. 19:41 #171173SoffsDeltagare@Runns.se 73096 wrote:
Nu funkar din sida bra iallafall…
Ja just nu känns det bättre . Den brukar balla ur runt 22 så vi får se.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.