- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Magento.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2013 kl. 10:32 #101076DaniellaDeltagare
Vilket är det bästa kändisvinet tycker ni?
6 december, 2013 kl. 11:00 #170878MagentoDeltagare@Daniella 72743 wrote:
Vilket är det bästa kändisvinet tycker ni?
Vad är din definition av kändisvin?
6 december, 2013 kl. 11:08 #170879ParvelitoDeltagareJag har aldrig druckit något kändisvin, och hoppas slippa det i framtiden också. Det är ju inte precis de bästa vinerna som måste marknadsföras av penningkåta kändisar…
Däremot har jag en liten personlig favorit i 2788 Viña Albali 2007 som är ett rött Riojavin av bästa klassen, Gran Reserva. Ett mycket utvecklat vin som känns ganska färdiglagrat och som med fördel kan drickas både till mat eller som sällskapsvin. Kostar 79kr vilket jag tycker är väldigt prisvärt med tanke på att det lagrats och utvecklats så länge.
Jag är säker på att om du låter folk blindtesta valfritt kändisvin (som brukar kosta mera) och den här, så kommer folk att föredra den här.
6 december, 2013 kl. 11:58 #170880PysselgummanDeltagareNäe viner med nåt kändisansikte på etiketten går bort, likaså vinflaskor formade som snögubbar och dylikt. Fast jag har faktiskt köpt ett en gång i present till en kompis och det var Motörheads vin
9 december, 2013 kl. 09:28 #170956DaniellaDeltagareJag är ju inte förvånad att folk tycker illa om kändisar som släpper sina egna viner, det verkar ju vara en hel del nu som gör det. Men det är ju lite intressant att veta varför det skulle vara sämre än ett annat vin, mer än just att de har satt sitt eget namn på etiketten? Morbergs viner har ju fått väldigt bra betyg, speciellt glöggen. Så det kanske handlar om mycket förutfattade meningar och att man vill ha en snygg flaska? Sen kan man ju kolla hur stort det är utomlands med det, P.Diddy har sin vodka Ciroc om jag minns rätt, som har blivit en snackis i vodkabranschen då den görs på vindruvor.
Brad Pitt äger en vingård i Provence som heter Miravall som är ett rikigt bra vin det med, tror att många fler kändisar har viner men kanske inte marknadsför det lika mycket som vi gör här i Sverige. Spännande tycker jag i vilket fall!
9 december, 2013 kl. 09:58 #170963MagentoDeltagare@Daniella 72839 wrote:
Jag är ju inte förvånad att folk tycker illa om kändisar som släpper sina egna viner, det verkar ju vara en hel del nu som gör det. Men det är ju lite intressant att veta varför det skulle vara sämre än ett annat vin, mer än just att de har satt sitt eget namn på etiketten? Morbergs viner har ju fått väldigt bra betyg, speciellt glöggen. Så det kanske handlar om mycket förutfattade meningar och att man vill ha en snygg flaska? Sen kan man ju kolla hur stort det är utomlands med det, P.Diddy har sin vodka Ciroc om jag minns rätt, som har blivit en snackis i vodkabranschen då den görs på vindruvor.
Brad Pitt äger en vingård i Provence som heter Miravall som är ett rikigt bra vin det med, tror att många fler kändisar har viner men kanske inte marknadsför det lika mycket som vi gör här i Sverige. Spännande tycker jag i vilket fall!
Det är nog inte nödvändigtvis sämre än något annat utan det är nog mer hela syftet med att ha en kändis på flaskan. ”Hej, du får 100 000 om vi får sätta din bild på vår flaska”. ”Ja, tack”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.