Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kundretur som är skadad vem reklamerar
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Lilla Ivy.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2013 kl. 09:22 #101035Lilla IvyDeltagare
Hittar inget i ämnet så jag startar ny tråd.
Hur gör ni när ni får returer som är trasiga.
Gäller öppet köp … men kan även gälla retur av felaktig reklamerad vara.Vi anger i köpvillkoren:
Emballera väl! Är varan trasig vid en retur kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot posten.
som vi även mailar ut när kunden kontaktar ossTrots det så kommer det känsliga föremål som ex speglar och glasskålar i tunna kartonger utan stötdämpande packmaterial.
28 november, 2013 kl. 09:41 #170577bslaskDeltagareVid öppet köp ligger ansvaret för returen på kunden. (om inget annat angivits)
När det gäller reklamationer så är det ju dock ni som är orsaken till returen så då är det nog ni som får bära ansvaret. Lite osäker kring det rent juridiska, men jag hanterar mina ärenden så.28 november, 2013 kl. 09:54 #170579Lilla IvyDeltagareOm kunden vill ha tillbaka den skadade varan – vem står då för returkostnaden.
Vad händer om varan är mer skadad när vi returnerar den. Kunden är naturligtvis upprörd – det förstår vi men det är en såpass dyr vara och så dåligt packad. Vi packar naturligtvis extremt noga om den skall returneras…
3 december, 2013 kl. 10:00 #170804allstarsDeltagareStå för frakten, så länge som kunden står för produkten tycker jag är lämpligt i detta fallet.
3 december, 2013 kl. 15:44 #170821Lilla IvyDeltagareJag har varit i kontakt med både KO och Klarna som sköter fakturering och de anger att det är kunden som skall stå för returen.
Om man sedan ändå väljer som goodwill att stå för den som företag är ju en annan sak.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.