Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Supportlösning till Magento
- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av PalMik.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2013 kl. 09:48 #100989ettett2Deltagare
Hej,
Har tidigare använt vanliga mail program osv för support men i och med bytet till Magento tänkte vi köra på ett ”riktigt” ticket-system.
Har kollat runt en hel del och försökt läsa här i gamla trådar. Tyvärr så har jag inte riktigt fått de svar jag söker, därför tänkte jag kolla med er experter här på forumet om någon kan berika mig med den kunskapen jag söker
Krav/ Önskemål:
* Bra ticket-system med uppföljning och historik, osv.
* Möjlighet till multi-brand (men inget krav från början)
* Chat/ Telefon (Heller inget krav från början)
* Magento integration.
* Åtminstone 3 agents.
* Låga kostnader.
* Bonus om det finns appar som gör att man kan köra det i telefonen eller paddan.
Har kollat på Help Desk Ultimate som finns som färdig extension på Magento Connect. Har även kollat på Zendesk, Kayako och desk.com
Vad väljer man? Och framför allt varför?
18 november, 2013 kl. 10:10 #170225Jimmy OstromDeltagareGlöm alla separata help deskar, kör du magento ska du ha en extension!!!
Finns flera billiga och bra, har varit i kontakt med Help Desk Ultimate och denna verkar vara riktigt bra tycker jag och nog den bästa vad jag kommit fram till. Deras support är väldigt bra med tycker jag. Viktigt är att det INTE ska kosta pengar varje månad och det finns flera som är bra som hanterar kundärenden bra så du kan få upp alla deras ordrar, snittchekar osv
Så glöm allt annat och satsa på en extension!!
PS jag har testat det mesta inom hel deskar och allt suger tycker jag när man inte kan sammankoppla allt om kunden så som ordrar osv vid ett ärende!
@ettett2 72009 wrote:
Hej,
Har tidigare använt vanliga mail program osv för support men i och med bytet till Magento tänkte vi köra på ett ”riktigt” ticket-system.
Har kollat runt en hel del och försökt läsa här i gamla trådar. Tyvärr så har jag inte riktigt fått de svar jag söker, därför tänkte jag kolla med er experter här på forumet om någon kan berika mig med den kunskapen jag söker
Krav/ Önskemål:
* Bra ticket-system med uppföljning och historik, osv.
* Möjlighet till multi-brand (men inget krav från början)
* Chat/ Telefon (Heller inget krav från början)
* Magento integration.
* Åtminstone 3 agents.
* Låga kostnader.
* Bonus om det finns appar som gör att man kan köra det i telefonen eller paddan.
Har kollat på Help Desk Ultimate som finns som färdig extension på Magento Connect. Har även kollat på Zendesk, Kayako och desk.com
Vad väljer man? Och framför allt varför?
18 november, 2013 kl. 10:31 #170227Jimmy OstromDeltagareEn annan so jag inte hunnit fördjupa mig i 100% än är denna: CRM Ticket
Boost my shop är med ett otroligt bra företag att ha att göra med har jag lärt mig!
Bästa med dessa är att man kan välja tre nivåer på alla deras extension.
18 november, 2013 kl. 10:33 #170228ettett2DeltagareTack för svar!
Gillar också att man betalar en gång för Help desk och sen är det klart. Med tex Zendesk kan det bli riktigt dyrt om man behöver mycket funktioner.
Dock så har Zendesk någon extension till Magento, rätt blandad respons om man läser reviews.
Men som jag förstår det på dig, så finns det ingen direkt USP med att använda en hyrlösning. Utan Help Desk är mer än tillräcklig.
18 november, 2013 kl. 10:42 #170230Jimmy OstromDeltagareJa mer än tillräckligt!
@ettett2 72014 wrote:
Men som jag förstår det på dig, så finns det ingen direkt USP med att använda en hyrlösning. Utan Help Desk är mer än tillräcklig.
18 november, 2013 kl. 11:13 #170234ettett2Deltagare@Jimmy Öström 72013 wrote:
En annan so jag inte hunnit fördjupa mig i 100% än är denna: CRM Ticket
Boost my shop är med ett otroligt bra företag att ha att göra med har jag lärt mig!
Bästa med dessa är att man kan välja tre nivåer på alla deras extension.
Missade detta först. Verkar ha ungefär samma funktioner som Help Desk så frågan är väl egentligen vilken som är minst friktionsfri att arbeta med. Hade varit kul om någon har jämfört dessa två.
18 november, 2013 kl. 12:03 #170237PalMikDeltagareHejsan,
det är lite svårt att förstå på feedbacken om en extension eller program använts länge skarpt live? Jag är extremt intresserad av att veta om nån kört en fristående extension länge och är nöjd med den och i vilken miljö den körts (enmansföretag, abc antal agenter , tickets per dag etc).
Vi har kört desk för en kund under en längre tid, kanske lite över ett år, (3 heltidsanställda på kundsupport) och jag är nöjd med det (allt kan naturligtvis bli bättre) då information till agent måste komma från både deras ERP och Magento butik vilket jag har möjlighet till via Desk.com’s api.
För case där det sitter en mer allround snubbe och bara jobbar i Magento hade det varit mycket intressant med en extension, det jag är rädd för är att en massa support tid ska tillkomma för att fixa med denna extension.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.