Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Hjälp med val av betalsystem
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av mans.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2013 kl. 14:02 #100978mansDeltagare
Som många andra har jag under en längre tid slagit huvudet i väggen när det gäller det här med betalsystem, och jag hoppas på lite hjälp från er med erfarenhet och kunskap.
Jag (eller min fru snarare, men det verkar som att jag blir firmans tekniske vaktmästare… ) tänker köra på WordPress, och WooComerce. Jag har ingen tidigare erfarenhet av WP men har hyfsad kol på kod efter att byggt en och annan hemsida. Orsaken till valen så långt är att det är gratis och ger stort utrymme för egna lösningar. Jag vill absolut inte ha något färdigt paket utan vill kunna ändra på det mesta när det gäller utseende.
Sidan kommer att sälja design/inredningsprylar och liknande. Typ grafiska tryck och liknande. Till att börja med kommer det inte att röra sig som så många produkter. Under 20 gissar jag.
WP & WC är inte ristat i sten, men jag har installerat det och det känns som en vettig grund.
MEN, nu kommer jag till nästa steg. Betalsystem.
Mina önskemål är:
- Låg kostnad (så klart )
- Bekant utseende för kunder
- Möjlighet att betala med de flesta kort/faktura/förskott/finns det fler?
- Hellre startavgift än månadskostnad
- Och givetvis, funka ihop med WP och WC.
Jag har läst igenom forumet efter svar, men har inte hittat något, och jag förstår inte riktigt varför många tycks välja flera system. Finns det inga helhetslösningar?
Tack på förhand.
/Måns
Edit: För närvarande känns Billmate bäst, men som sagt, det är ju en djungel det här!
16 november, 2013 kl. 23:22 #170175JohanKDeltagareKlarna checkout
17 november, 2013 kl. 07:22 #170177mansDeltagare@JohanK 71958 wrote:
Klarna checkout
Klarna och Klarna Checkout är inte riktigt samma sak? För jag har läst om bindningstid, startavgift och månadsavgift när det gäller Klarna.
17 november, 2013 kl. 07:28 #170178YvonneDeltagareborttaget inlägg
17 november, 2013 kl. 16:10 #170199mansDeltagare@JohanK 71958 wrote:
Klarna checkout
”Klarnas startavgift är 3.995 kr. Löpande avgift 599 kr per månad”
Känns inte optimalt för en liten verksamhet.
Kikar på Payson, verkar vara ett vettigt alternativ.
18 november, 2013 kl. 12:22 #170238mansDeltagare@Yvonne 71961 wrote:
Jag är mitt uppe i ett byte till Billmate och tycker de är superbra att ha att göra med, har ännu bara deras faktura och delbetalning innan kortavtalet blir klart.
Ser att du även har Payson. På vilket sätt tycker du att Billmate är bättre?
21 november, 2013 kl. 10:20 #170321mephisto73DeltagarePayson funkar bra för oss, enkelt och inga fasta avgifter. Visst är de relativt dyra på avgifter, men, de ÄR förhandlingsbara.
Sedan gjorde ju Payson bort sig i somras, så de har en del att bevisa framöver.
Men deras nya interface är ganska nice faktiskt.
21 november, 2013 kl. 12:51 #170336bslaskDeltagare@mephisto73 72118 wrote:
Sedan gjorde ju Payson bort sig i somras, så de har en del att bevisa framöver.
Vad jag vet har dom väl kvar sin ”moral-policy”, så i mitt tycke var det inte en engångshändelse i somras utan konstant läge av totalt feltänk.
Dom är därmed fortfarande ett icke alternativ för många.21 november, 2013 kl. 13:09 #170339VATadviserDeltagareJag kör en kombination av SveaWebpay och Payson där Webpay tar hand om fakturorna. Det har jag gjort i många år och det funkar kanon för mig.
21 november, 2013 kl. 13:10 #170340mephisto73Deltagare@bslask 72136 wrote:
Vad jag vet har dom väl kvar sin ”moral-policy”, så i mitt tycke var det inte en engångshändelse i somras utan konstant läge av totalt feltänk.
Dom är därmed fortfarande ett icke alternativ för många.Absolut, det var katastrofalt dåligt skött. Att man har en policy är en sak, men att ändra den med effekt över ett veckoslut är inte acceptabelt. Rimligt är minst en månads framförhållning om man nu tvunget måste ändra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.