Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Hjälp med tips om marknadsföring.
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Snickarbyxan i Enkoping.
-
FörfattareInlägg
-
15 november, 2013 kl. 10:21 #100966Biglife.seDeltagare
Hej
Håller på mycket med seo som amatör för att få in mer besökare via google.
Skulle vilja öka besökarantalet med hjälp av marknadsföring på andra sätt.
Har ni några bra tips på vad som fungerar bäst?
Mvh
Andreas Wåtz
15 november, 2013 kl. 10:50 #170104JoloDeltagareHej Andreas
När jag gick in via din länk började jag fundera på om detta bara var en reklamsida om hälsa. :confused:
Varför har du inte din webbutiksmeny på startsidan samt visar några produkter du säljer?
Jag tror att många kan tänkas lämna din sida utan att de vet att det du har en webbutik.
Efter att ha letat efter din butik hittade jag den under kroppsvård ??
Kunde lika gärna legat under Hälsa eller något annat, väldigt oklart.
Såg sedan att du hade en grön knapp på framsidan med butik, ingen bra lösning tror jag.
Skulle börja med att lägga butiken som startsida15 november, 2013 kl. 11:03 #170105kontorsmagasinetDeltagareHur kommer det sig att du har reklam för konkurrenter i din webshop(google annonser)?
15 november, 2013 kl. 11:53 #170108Biglife.seDeltagare@Jolo 71872 wrote:
Hej Andreas
När jag gick in via din länk började jag fundera på om detta bara var en reklamsida om hälsa. :confused:
Varför har du inte din webbutiksmeny på startsidan samt visar några produkter du säljer?
Jag tror att många kan tänkas lämna din sida utan att de vet att det du har en webbutik.
Efter att ha letat efter din butik hittade jag den under kroppsvård ??
Kunde lika gärna legat under Hälsa eller något annat, väldigt oklart.
Såg sedan att du hade en grön knapp på framsidan med butik, ingen bra lösning tror jag.
Skulle börja med att lägga butiken som startsidaHej
Ja det har du rätt i folk kommer in från google för att läsa om hälsa. Ska testa att ha webshopen som startsida och se om det blir bättre.
Har nästan en grön knapp på alla mina sidor där det står typ butik som inte verkar ge så mycket.
Tack för hjälpen
15 november, 2013 kl. 11:54 #170109Biglife.seDeltagare@kontorsmagasinet 71873 wrote:
Hur kommer det sig att du har reklam för konkurrenter i din webshop(google annonser)?
jag har det för att få in lite pengar från de som bara är inne och läser om hälsa.
Är det en dålig lösning?
18 november, 2013 kl. 12:54 #170239RobiinDeltagareDet beror ju mycket av vilken budget du har för marknadsföring. Adwords borde nog kunna funka för dig men kräver en i alla fall hyfsad budget för att man skall kunna göra något riktigt bra.
19 november, 2013 kl. 17:09 #170267Snickarbyxan i EnkopingDeltagareAnvänd inte Early Media till att öka din försäljning.
Jag gick på säljarens snack om hur bra det skulle bli när de tog över annonseringen på Google vilket är deras affärsidé, jag tog en intromånad för 3000 kr ex. moms, jag vill höja ett varningens finger, GÅ INTE PÅ DET!!
Min försäljning i webbutiken gick ner med över 50% under den tid Early Media skötte annonseringen på Google.
För de 3000 plus moms som jag betalde Early Media så vart det 4 order på en månad som kom via den annons de skapade.GYNNA INTE DETTA FÖRETAG DÅ DE ÄR ETT BLUFFÖRETAG!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.