Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Låg procentuell transaktionsavgift eller ingen alls
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av allstars.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2013 kl. 22:50 #100895JoloDeltagare
Hej, finns det någon betaltjänst som håller lägre procentuell avgift och istället kanske har en högre fast kostnad per transaktion ?
Eller rent av endast har fasta avgifter vid transaktion…önsketänkande..jag vet.. :rolleyes:
Vilka betaltjänster är det lättast att förhandla med när det gäller detta?
Tycker det är svårt att förhandla, tips mottages, lyckas bara få ner priset minimalt, vilka argument kan man komma med som nystartad?
11 november, 2013 kl. 17:32 #169925wtorslerDeltagareDe flesta går efter omsättning när de räknar på ett pris. Om jag hade varit du så skulle jag sälja in min idé/webshop riktigt bra för att övertyga om att du blir en bra kund. Det är precis som någon sa i någon annan tråd till en nystart som ville ha billiga inköpspriser.
Du kanske redan sett denna men det är ett bra verktyg för att se vilken som kanske skulle vara billigast för just dig:
Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel3 december, 2013 kl. 10:20 #170807allstarsDeltagareDet är bättre, tycker jag av erfarenhet, att ha en högre transaktionsavgift i början, än att binda sig på fleråriga avtal med månadsavgifter.
Jag gjorde jämförelser med betaltjänster med ingen månadskostnad och högre transaktionsavgifter och ställde mot tjänster med runt 1000 kr i månaden och fasta transaktionskostnader och räknade ut break-even. Det är den omsättning du behöver nå upp till för att tjäna på att ha ett avtal.
Räkna själv: Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel
Tänk på att detta är officiella siffror man räknar på i snurran ovan. Får du bra omsättning kan du förhandla.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.