Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Leverantör vägrar betala tillbaka
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Caroline.
-
FörfattareInlägg
-
31 oktober, 2013 kl. 13:30 #100886CarolineDeltagare
Hej på er!
Jag har en leverantör (som jag mer än gärna skulle hänga ut här, men jag väntar lite med det) som jag tidigare handlat en del utav. Tyvärr höll inte produkterna måttet vad gäller kvalitet vilket gjorde att jag fick reklamera en hel del produkter. Jag fick ju då sedvanliga kreditnotor tillbaka. Nu har de ändrat sin stil på produkterna så mycket att jag inte längre handlar av dem, jag kan helt enkelt inte sälja deras varor till mina kunder. Pratade då med en person på min redovisningsbyrå som uppmanade mig att helt enkelt be dem betala ut mina krediter till mitt bankgiro då jag varken vill eller kan sälja deras produkter längre. Sagt och gjort, var i kontakt med företaget som först inte svarade alls men efter några mail fick jag till svar att de skulle fixa det om de bara fick mina kontouppgifter. Detta var i juni.. sedan dess har jag skickat oooootaliga mail utan svar. Efter ett tag skickade jag från en annan mailadress och önskade en inloggning till deras B2B-sida, då gick det snabbt att få svar minsann!! När jag då konfronterade dem blev det dödstyst igen. Efter ytterligare mail om ännu fler felaktiga produkter som jag ville reklamera skickar de ännu en kreditnota… suck… Efter många om och men fick jag den 3/10 ett kortfattat svar där de säger att de skickat min begäran ”vidare i systemet”. 😡 Dessutom tror jag inte de är så j-vla många i det här ”systemet”, typ 3 personer….
Vad kan jag göra? Finns det inget sätt att sätta press på dem, kan de bara skita i att betala??
Kan ju tillägga att det är ett danskt företag om det har någon betydelse.Snälla, har ni några tips så är jag jättetacksam!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.