Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Någon som har tips ang. frakt?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    joz
    Deltagare

Jag vet inte riktigt vad jag ska välja i fraktväg till min e-handel. Jag kommer skicka allt från små paket till stora, men framförallt mindre paket. Har pratat med Dhl och de lät väl bra, men tror de passar bättre till de större försändelserna. Skulle vilja ha något billigare alternativ till de mindre paketen, men blir bara förvirrad av posten som har hundra olika alternativ. Helst skulle jag vilja ha samma fraktkostnad upp till en viss storlek på paketen.
    Sen läste jag lite på forumet om att det var bra att kunna spåra paketen? Så det är något jag måste tänka på också?
    Jag är helt ny vad det gäller detta här, så om det är någon som har några tips till mig så vore det fantastiskt :)

argit
    Deltagare

DHL har olika tjänster för olika format på paketen. DHL Servicepoint, DHL Paket, DHL Stycke, DHL Pall och DHL Parti. (i den ordningen)

Hur stora är paketen och hur små kommer de vara?

joz
    Deltagare

0,5-15 kg kanske

Parvelito
    Deltagare

Med gruppavtal via t.ex. Pluskontot är DHL svårslagna prismässigt för det som väger mer än 1kg. För lättare saker är Postens Varubrev en bra tjänst som du kan titta på.

DHL är spårbart, varubrev är ”semispårbart”.

Fraktjakt
    Deltagare

Kommer du skicka lite dyrare produkter så rekommenderas en spårbar frakttjänst. Bra att känna till är också vad transportören ersätter vi skada, förlust vilket skiljer en del mellan de olika fraktleverantörerna.

wessman84
    Deltagare

Instämmer angående DHL via gruppavtal. Har inte hittat något billigare iaf.

Jolo
    Deltagare

Håller med!
    Kontakta Pluskontot :)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.