Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Hur gör ni vid telefonbeställningar?
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
Prix.
-
FörfattareInlägg
-
29 oktober, 2013 kl. 10:24 #100871
sebastianse
Deltagareproblemet løst
/lås tråd.
29 oktober, 2013 kl. 10:27 #169412Richie72
DeltagareVad driver ni för webbutik?
29 oktober, 2013 kl. 10:30 #169413sebastianse
DeltagareNu driver jag iofs inte någonting, men jag är anställd.
butiken heter nameon.se/no.
Vi broderar namn/text på textil
edit:
eftersom allt är broderat efter kundens önskemål så om en bedragare får igenom en beställning men inte kan hämta ut paketet, så står vi fortfarande med ett par broderade produkter som vi inte kan använda, så därför är vi extra känsliga på så sätt.
29 oktober, 2013 kl. 10:59 #169414Richie72
Deltagare@sebastianse 71058 wrote:
Eftersom vi sköter vår egna ”kreditbedömning” så är vi väldigt begränsade över hur mycket vi kan erbjuda på faktura, då vi får in väldigt mycket bedrägeriordrar.
Du har svaret i din egen fråga. Sluta med egen kreditbedömning och låt Klarna eller någon annan ta hand om det.
29 oktober, 2013 kl. 11:00 #169415Ekraft
DeltagareHur gör ni kreditbedömningar idag? Vad är det på ett ungefär för belopp det handlar om?
29 oktober, 2013 kl. 11:11 #169416sebastianse
Deltagare@Richie72 71062 wrote:
Du har svaret i din egen fråga. Sluta med egen kreditbedömning och låt Klarna eller någon annan ta hand om det.
Det hade varit jättebra om det vore så lätt. Vi skulle givetvis kunna erbjuda faktura genom Klarna, men då flesta beställningar (eller en stor del) sker genom telefon eller lappar som de postar in, så skulle isf kunden behøva godkänna villkor per e-mail, vilket kan vara besvärligt för en större massa av vår målgrupp som varken har tillgång till dator eller mejl :rolleyes:
Det kanske bara inte finns en tillräckligt perfekt løsning?
Törs inte säga något belopp då folk skulle kunna utnyttja det men det handlar inte om många tusenlappar.
Det kan egentligen inte kallas för kreditbedömning men det är främst førstagångskunder detta gäller.29 oktober, 2013 kl. 16:11 #169425Richie72
DeltagareJag ser det som två separata delar.
1. Kunden ska godkänna villkor och original.
2. Kunden ska bli kreditgodkänd.Om kunden ringer in så är det ju bara att du lägger beställningen i webshopen som automatiskt gör en kreditbedömning. Alternativt att du lägger beställningen manuellt och låter Klarna godkänna på personnummer. Vi får ibland kuponger och då lägger vi in kunden i vårt affärssystem som är kopplat till Klarna som godkänner kunden när man skapar ordern (eller så säger de nej).
Att de behöver godkänna villkor är en annan fråga och har egentligen ingenting med kreditbedömning att göra.
29 oktober, 2013 kl. 18:55 #169426Prix
DeltagareOm telefonorders är stor del så finns det ju bra system som telemarketingbolag använder. Där finns det integrerat kreditkoll och du läser kortfattat villkoren för kund och samtalet spelas in. Kan ju även läggs till så man skriver in text där som ska stå på produkten. Sedan skickas detta till ditt ordersystem om allt är grönt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.