Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Garanti-tiden har gått ut, vad gäller?
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2013 kl. 17:47 #100867Danne-mannDeltagare
Halloj!
Sitter lite kluven, har två ärenden (inkom dessvärre på samma dag) där kund köpt en vara som slutat fungera helt.
Garantitiden som vi gett är 6-månader då det är de leverantören lämnar till oss.
Ena ärendet har garantin gått ut med ca 2månader och det andra med 4månader.Satt och försökte lista ut på konsumentverket vad som gäller då reklamationsrätten är 3år. Men blir inte ett dugg klokare.
Jag borde ha rätten att ta in varan för lagning, men om den inte fungerar får jag då (också?) ta ut en avgift eller erbjuda en liknande vara till ”bättre pris”.
Eller kan det bli ett ”avslutat ärende”Tacksam för hjälp snarast….
28 oktober, 2013 kl. 20:27 #169390PrixDeltagareDetta är ganska svårt att veta utan att veta felets art och hur det kan ha uppkommit. Köparen bör i detta läget kunna styrka eller visa på att felet funnits vid köpet om inte felet är av sådan art att de troligt har funnits.
Det beror även på om när köparen upptäckte felet osv…
Men sedan kan man vända på det och prata kundvård istället. Det beror till stor del på hur skada du tar ekonomiskt. Är det en produkt med ett värde av 500 eller med ett värde av 50 000.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.