Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Garanti-tiden har gått ut, vad gäller?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100867
    Danne-mann
    Deltagare

    Halloj!

    Sitter lite kluven, har två ärenden (inkom dessvärre på samma dag) där kund köpt en vara som slutat fungera helt.
    Garantitiden som vi gett är 6-månader då det är de leverantören lämnar till oss.
    Ena ärendet har garantin gått ut med ca 2månader och det andra med 4månader.

    Satt och försökte lista ut på konsumentverket vad som gäller då reklamationsrätten är 3år. Men blir inte ett dugg klokare.

    Jag borde ha rätten att ta in varan för lagning, men om den inte fungerar får jag då (också?) ta ut en avgift eller erbjuda en liknande vara till ”bättre pris”.
    Eller kan det bli ett ”avslutat ärende”

    Tacksam för hjälp snarast….

    #169390
    Prix
    Deltagare

    Detta är ganska svårt att veta utan att veta felets art och hur det kan ha uppkommit. Köparen bör i detta läget kunna styrka eller visa på att felet funnits vid köpet om inte felet är av sådan art att de troligt har funnits.

    Det beror även på om när köparen upptäckte felet osv…

    Men sedan kan man vända på det och prata kundvård istället. Det beror till stor del på hur skada du tar ekonomiskt. Är det en produkt med ett värde av 500 eller med ett värde av 50 000.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.