Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på gadegrim.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100856
    Gadegrim
    Deltagare

    Jag skulle bli väldigt glad om någon av alla proffs här kan ge mig lite feedback på min webshop gadegrim.se Den ligger på Textalk men jag funderar på att byta till någon plattform som erbjuder mer av uppföljning och statistik av lagda beställningar samt möjligheter att arbeta mer riktat med kundregister och utskick.

    Själv tycker jag att shopen ser för enkel ut och vill även jobba mer med designen.

    Mitt största problem nu är att jag inte kommer högt på sökningar på mina varumärken som MASAI, LauRie och Nanso. Speciellt MASAI skulle jag vilja komma högt på då jag har massor med plagg från dem, så varför????

    Tack
    /Anna

    #169343
    Runns.se
    Deltagare

    Betalar du för trygg ehandel?

    #169352
    Gadegrim
    Deltagare

    Gadegrim.se är ansluten till Miinto.se som butik och leverantör och följer alla krav och skyldigheter de satt upp.
    Miinto.se är i sin tur certifierad för trygg e-handel. Jag har faktiskt tagit bort loggan nu för att inte vilseleda någon kund men ska gå till botten med frågan och förhoppningsvis snart sätta dit loggan igen.
    Tack för din feedback Runns.se
    /Gadegrim.se

    #169353
    Runns.se
    Deltagare

    Man brukar få betala per affär/domän tyvärr.

    #169367
    Jolo
    Deltagare

    Hej Anna:)

    Jag är absolut inget proffs, öppnar snart min första webbshop men funderar lite på din design.

    Tycker den drar åt lite olika håll, bakgrundsbilden som är suddig känns nästan lite jobbig för ögat att se på samt att den tar uppmärksamheten från dina produkter och när man skrollar ner syns det skarvar då bilden är upprepad, vilket inte ser så bra ut.

    Den beige färgen i menyerna passar inte så bra ihop med de starka färgerna cerise och blå i artiklarna.

    Jag tycker kläderna du säljer ser stilrena ut och tror det skulle vara en fördel med en renare design, enfärgad bakgrund och lugnare färger på sidan så att kläderna hamnar mer i centrum.

    En liten större miljöbild med glada människor på första sidan som bär dina kläder skulle se välkomnade ut.

    Ser i dina villkor att du har öppet köp 14 dagar och tar betalt med kreditkort eller faktura med Klarna, visa detta på framsidan, det är ju bara fördelar. Att du använder Dhl och posten, använd deras loggor samt klarnas, kunden känner igen dessa och det inger trygghet att handla.

    Mitt bästa tips vad gäller design, kolla runt på andras butiker och bli inspirerad, ha hellre en enklare, ren design än för mycket så produkterna får huvudrollen. ;)

    #169387
    Gadegrim
    Deltagare

    Tusentack för mycket bra feedback! Jag håller med dig i allt. Sitter och försöker få till det i textalk men lyckas dåligt så allt tar väldigt lång tid. Nu funderar jag starkt på att byta plattform (tar gärna emot tips) så då vill jag inte lägga för mycket tid och pengar heller.

    #169389
    Jolo
    Deltagare

    Tips är att tillverka knappar, fixa bilder och liknande i ett annat program, tex paint.net.

    #169551
    Sebastian.m
    Deltagare

    @Gadegrim 70991 wrote:

    Gadegrim.se är ansluten till Miinto.se som butik och leverantör och följer alla krav och skyldigheter de satt upp.
    Miinto.se är i sin tur certifierad för trygg e-handel. Jag har faktiskt tagit bort loggan nu för att inte vilseleda någon kund men ska gå till botten med frågan och förhoppningsvis snart sätta dit loggan igen.
    Tack för din feedback Runns.se
    /Gadegrim.se

    Hej Anna,

    Trygg E-handel betalar man per butik, att din leverantör är kontrollerad och följer alla krav hjälper tyvärr inte. Tryggheten för konsumenterna är att just DU är kontrollerad.

    För att öka synligheten på dina varumärken så hade jag gjort så här:

    1: Ta bort ”Brödsmulorna” längst uppe: Hem » Masai

    >>utseende–>redigera butiksmall–>fältlayout–>mittenspalt–>Brödsmulor överst i mittenspalten–>nej.

    2: Skriva en rubrik med ditt varumärke som H1:a längst upp!

    3: Utforma en lättare text om varumärket som är under rubriken, ca 50-150 ord.

    4: Skriv en lite längre text om varumärket längt nere under alla produkter, ca 150-300 ord.

    Tre tips som garanterat kommer att hjälpa dig på vägen.

    För att tillverka knappar kan du använda dig av den här sidan: http://www.dabuttonfactory.com

    Lycka till!

    #169859
    Gadegrim
    Deltagare

    Tack. Jag har suttit många timmar med designen men har ingen talang tyvärr. Nu har jag bett om ett förslag från textalk, får se om de är så bra som de säger!

    #169862
    wolfnoodle
    Deltagare

    Hej, förutom det folk har nämnt har du ganska dyra produkter som kan verka avskräckande. Du behöver nog motivera priset mer för just nu ser jag ingen anledning att handla hos er.. ;/

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.