Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Fart på affärerna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Eva Andersson
    Deltagare

Hej! Blev medlem för 10 minuter sedan, således mitt första inlägg :)
    Har haft webbshop i sex månader nu. Försäljningen är inget att skryta över och på Google kommer jag inte heller upp när jag skriver olika sökord. Blir tacksam om någon vill kika på min sida, tar mer än gärna emot tips och kritik. Vill ju att detta ska fungera.
    Tack på förhand
    fruanderssons.se

BjornAndersson
    Deltagare

Du borde läsa på om SEO (Sökmotoroptimering) alternativt ta in en konsult. Bara en så enkelt sak som att fixa korrekta titlar på sidorna (Istället för Startsida A) och en rubrik på förstasidan kan göra mycket för din placering på Google på olika söktermer

DavidWigg
    Deltagare

Precis som Björn säger så måste du skriva relevant information vid rubriker samt meta description. Nu har du tex lagt väldigt mycket energi på Keywords, något som inte används i så stor utsträckning av sökmotorerna idag (eller nästan inget alls). Du ska lägga mer tid på titel och meta description.

Samma info verkar dyka upp på produktnivå. Jag kan tro att sökmotorerna har svårt att hitta relevant text till dina produkter.

Börja att få ordning på titlar och beskrivningar på sidan.

Pysselgumman
    Deltagare

Jag tycker du har en trevlig butik, med ett mysigt sortiment. Men skaffa en blogg också tycker jag. Där kan du skriva relevanta artiklar om dina produkter och länka in i butiken, det kan också ge en del länkkraft.

Eva Andersson
    Deltagare

@BjörnAndersson 70920 wrote:

Du borde läsa på om SEO (Sökmotoroptimering) alternativt ta in en konsult. Bara en så enkelt sak som att fixa korrekta titlar på sidorna (Istället för Startsida A) och en rubrik på förstasidan kan göra mycket för din placering på Google på olika söktermer

Tack för åsikter. Helt rätt, jag kan inte så mycket om SEO. Jag får helt enkelt hitta någon som kan hjälpa mig med detta. Rekommendation?

Prix
    Deltagare

Tycker de ser knäppt ut när jag öppna mobilversionen med safari. Vet inte om de är min telefon men de bör kollas upp :)

Eva Andersson
    Deltagare

OK? Jag har Safari själv, kollar genast detta. Tack!!

Yvonne
    Deltagare

Du kan lätt göra små ändringar själv ang titlar och beskrivning som tidigare skrivits, det är inte svårt och ganska bra att kunna själv.
    Tycker Pineberry har ett utmärkt analysverktyg man kommer en bra bit på vägen med.
    Hur mår din sajt? Gör en snabb SEO-analys | Pineberry

Sedan tycker jag att din webshop ser mycket trevlig ut!

Prix
    Deltagare

@Eva Andersson 70925 wrote:

OK? Jag har Safari själv, kollar genast detta. Tack!!

Så lite så. Tittade igen, högst upp är någon Google-grej och sedan syns inga produkter och loggan är extremt liten. Ska jag vara ärlig så trodde jag länge att jag kommit fel :/

Eva Andersson
    Deltagare

@Yvonne 70927 wrote:

Du kan lätt göra små ändringar själv ang titlar och beskrivning som tidigare skrivits, det är inte svårt och ganska bra att kunna själv.
    Tycker Pineberry har ett utmärkt analysverktyg man kommer en bra bit på vägen med.
    Hur mår din sajt? Gör en snabb SEO-analys | Pineberry

Sedan tycker jag att din webshop ser mycket trevlig ut!

Tack Yvonne, jag ska absolut kolla upp Pineberry. Säger du och andra att jag kan klara mycket själv, så kan jag säkert det :) // Ha en fin kväll, Eva

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.