Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Marknadsföring, tips?
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Johnny Viking.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2013 kl. 15:16 #100828Johnny VikingDeltagare
Hejsan! Ny här, och går rakt på!
Detta kanske är off topic, men det kan på sätt och vis vara e-handel, men det är iaf definitivt en fråga om marknadsföring.
Bakgrund:
Jag är väl en ”entrepenör” om man kan säga så, drivit ett gäng sidor, och även sålt dom. Gillar att bygga saker på webben som andra uppskattar.Nu har jag utvecklat ett bokningssystem åt fruns 2 företag, hushållsnära tjänster (för att planera jobb), samt för träning med bokning efter fasta tider eller ett tidsschema. Kortbetalning, osv osv. Det blev så bra att jag nog vill försöka sälja det till andra och tjäna lite pengar på det.
Men jag är rädd att göra fel i den initiala marknadsföringen. Så pass fel att man kanske förstör ens produkts rykte (har ju inget än). Fel pris, osv.
Vad är dom typiska misstagen man ska undervika när man lanserar en produkt/tjänst?
Låt säga att jag har ett system som ÄR bättre än alla andra, men om jag inte kan marknadsföra det, ja, vad gör det då för nytta.
Hur hade ni marknadsfört något sådant här? Finns det annars kanaler man kan gå via? Låta professionella sälja och ta en del av kakan? Finns det? I så fall sköter jag det jag kan, vilket är systemet, underhåll, support osv.
Vore tacksam för reaktioner på vad jag sagt och tips överlag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.