Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Bokföra Dagsavslut Eller Automatiserat?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av daniel.antonsson.
-
FörfattareInlägg
-
10 oktober, 2013 kl. 16:39 #100775donkeypunchDeltagare
Tjena,
Jag undrar hur ni små eller medelstora ehandlare hanterar bokföringen. Slår ni ut ett dagsavslut via webshoppen varje dag/månad och sedan bokför denna? Eller bokförs allt per automatik via orderflödet?(Genom t.ex specter eller annat affärssystem, kanske även inbyggt i plattformen?)
Detta har jag undrat väldigt länge, speciellt när det gäller medelstora företag med lite större omsättning.
Cheers!
10 oktober, 2013 kl. 16:54 #168915GregerADeltagareAllt sker i affärssystemet (Mamut) hos oss. Just Mamut jobbar inte med dagsavslut, utan varje genererad faktura bokförs direkt i huvudboken. I andra system så gör man ett dagsavslut som oftast kan bokföras automatiskt.
11 oktober, 2013 kl. 07:48 #168933donkeypunchDeltagareNågon mer som vill dela med sig?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
27 oktober, 2013 kl. 10:21 #169360daniel.antonssonDeltagaremåste man ha en kompatibel ebutiks plattform/leverantör för att använda sig utav sådana tjänster även fortnox?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.