Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Ändring av order i textalk
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2013 kl. 19:20 #100753alle78Deltagare
Hej!
Skulle vilja veta hur man går tillväga för att ändra sin beställning i textalk?
Låt säga att kund gjort sin beställning och fått order bekräftelse men om man behöver ändra i ordern sedan?
Hur gör man? Finns det något enkelt sätt?
Mvh
//Alonso Ramos
Restaurangporslin.nu6 oktober, 2013 kl. 19:59 #168767alle78Deltagare@alle78 70211 wrote:
Hej!
Skulle vilja veta hur man går tillväga för att ändra sin beställning i textalk?
Låt säga att kund gjort sin beställning och fått order bekräftelse men om man behöver ändra i ordern sedan?
Hur gör man? Finns det något enkelt sätt?
Mvh
//Alonso Ramos
Restaurangporslin.nuIngen som e vaken och har möjilghet att svara?
Mvh
//Nattugglan6 oktober, 2013 kl. 21:05 #168769RashidDeltagareDet går inte att ändra order i efterhand tyvärr.
6 oktober, 2013 kl. 22:15 #168770JoelDeltagare@Rashid 70214 wrote:
Det går inte att ändra order i efterhand tyvärr.
Och jag tycker att våran plattform är kass på sånt…
7 oktober, 2013 kl. 04:50 #168642Runns.seDeltagareDet går inte att ändra något i efterhand på en order, varken mail eller innehåll.
7 oktober, 2013 kl. 08:20 #168772Jimmy OstromDeltagareNu är det inte bara Textalk man inte kan göra detta i utan det finns många fler plattformar som är så här dåliga. Inte för jag försvarar pissiga Textalk, men alltså inget unikt tyvärr…….
7 oktober, 2013 kl. 08:31 #168773Danne-mannDeltagareTextalk har haft den funktionen en vända att man kunde ändra i ordern, vilket var bra just om folk beställde fel färg eller dyligt.
Så irriterande att man måste lägga om ordern för att få det rätt.Men som många skriver, dem är inte ensamma om det.
Dock så sitter jag på den funktionen på en av mina e-butiker som ligger hos Wikinggruppen, där kan jag ändra i ordern….7 oktober, 2013 kl. 09:43 #168776Katrin LundgrenDeltagareTack och lov så finns det plattformar där man kan ändra utan problem, hos oss fungerar det utan problem, så alla är inte likadana.
Jag tror att det hos många plattformar är en kvarleva från bokföringsprogrammens tid att man inte kan ändra utan att man måste göra en ändringsorder. Inget försvar men en trolig förklaring
12 oktober, 2013 kl. 19:12 #168954alle78DeltagareTack alla för svaren!! Jag kanske kommer byta plattform för det är en självklarthet att man ska kunna ändra!!
Mvh
//Alonso Ramos13 oktober, 2013 kl. 11:51 #168960JoelDeltagare@Kodmyran 70228 wrote:
Tack och lov så finns det plattformar där man kan ändra utan problem, hos oss fungerar det utan problem, så alla är inte likadana.
Jag tror att det hos många plattformar är en kvarleva från bokföringsprogrammens tid att man inte kan ändra utan att man måste göra en ändringsorder. Inget försvar men en trolig förklaring
Då borde man ju rimligtvis kunna ändra och så får det bli en ändringsorder helt enkelt. Att spara historik om ordern är väl bara bra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.