Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback kring Fuelclothing.se
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2013 kl. 13:41 #100742Simon_ADeltagare
Som helt nybliven e-handlare med små medel vore det kul att få lite tips och trix av er erfarna användare som har gjort de flesta misstag och vet vad som funkar. Har egentligen ingen erfarenhet av att bygga en webshop så jag har använt mig av en Textalk lösning som jag sen själv har anpassat för att passa mig. Har redan en del grejer som ska ändras på min ”to-do-list” men det vore kul att få några fler. Såå, är jag helt ute och cyklar?
7 oktober, 2013 kl. 05:55 #168643danielanderssonDeltagareNär jag klickar på ”Lägg i varukorgen” (är svart rätt färg? kändes som en knapp som var disablad) så fick jag upp sidan igen med texten ”Du har 1 av denna artikel i varukorgen.” istället för knappen.
Om jag ville lägga en till i kundvagnen då?
Och kundvagnen högst upp till höger är i princip osynlig
I kassan kan jag inte ange personnummer och få uppgifterna hämtade.
När jag scrollar ner i kassan så ser jag en massa bilder med text, den miniatyriska knappen ”Fortsätt” försvinner
Kategorilänkarna är i princip oläsliga (vit text på gråvit bakgrund?).
Högst upp står det Facebook osv, varför kan jag inte klicka på texten utan bara ikonen?
Annars schyst logo och bakgrund
10 oktober, 2013 kl. 07:42 #168894Simon_ADeltagareTack Daniel för att du tog dig tid och kolla runt lite, det är alltid bra att få ett par erfarna ögon till hjälp! Mycket av det där var sånt jag själv har på min ”to-do-list” och försöker lösa så det känns ju skönt att veta att man iaf är på rätt spår
Måste man använda sig av Klarna för att kunna ha den funktionen med att att man hämtar uppgifter i kassan via personnummer eller finns det fler som levererar den lösningen?10 oktober, 2013 kl. 07:43 #168895danielanderssonDeltagare@Simon_A 70369 wrote:
Måste man använda sig av Klarna för att kunna ha den funktionen med att att man hämtar uppgifter i kassan via personnummer eller finns det fler som levererar den lösningen?
Svea har det också. Vet inte om Handelsbanken/Gothia/Payson har..
10 oktober, 2013 kl. 11:09 #168877bigfishDeltagareHallojsan Simon
jag tycker sidan ser tjusig ut, dock några mindre ändringr skulle jag göra.
1) Texten till facebook, instagram, youtube varukorgen etc all den text du har där skulle jag göra vit. För den är nästan omöjlig att se som daniel skrev.
2) Baren du har överst med en grå gradient har också även den en text som är väldigt svår att se. Du skulle kunna låta hella den baraen vara mörkgrå och använda vit text. Låta den vara som den är fast flytta upp texten så att den syns.
3) Produktsidan, den sida där man ser enskild produkt borde du flytta all information, det vill säga bild och text och hem>>strumpor ect, mer mot mitten av sidan. plaseringen ser inte balanserad ut och verkar nästan avsklippt.
3) likaså med kassan. dra ihop all information mer mot mitten av sidan. om du inte förstår exakt vad jag menar så skicka mig ett pm så kan jag visa.
4) Nu vet jag inte om det bara är min webbläsare men jag missar bottnen av sidan. Typ en rad i artikel textfälten skärs av. Jag skulle låta hela texten synas och även låta den svarta rammen synas på botten efter dessa artiklar och även låta bakgrunden få återkomma så att kunden vet att ”nu går det inte att scrolla längre ned på sidan”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.