Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Domän och mail
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av joki.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2013 kl. 18:11 #100736jokiDeltagare
Tjena,
Det här lär tagits upp tidigare (inget jag hitta dock), men vi är nära lansering av vår butik nu och funderar lite på domän, webbhotell och mailadresser.
Vi vet vilket domän vi ska ha och det är ledigt. Dock vet vi inte hur vi ska göra med registreringen, för vi vill ju gärna ha mailadress(er) kopplade till kontot. Helst så vill vi inte dra på oss några onödiga kostnader (kör f ö Tictail nu till att börja med, så något webbhotell med mycket utrymme behövs inte.) Såg att One hade för 12 kr i mån + uppstartsavgift, så får man domän, mail och ett fåtal GB. Någon med lite mer erfarenhet som kan berätta om det finns någon bättre (=billigare) lösning?
Tack!
3 oktober, 2013 kl. 18:13 #168618ParvelitoDeltagareJag kan lova dig att nästan alla är bättre än One vad gäller service, kapacitet, funktioner etc. Men ingen är billigare, det är nog sant.
3 oktober, 2013 kl. 18:20 #168620KarlssonDeltagareJag rekommenderar Binero.
One är det absolut sista jag hade valt… så om det hade varit gratis..Leta efter en leverantör där du känner dig bekväm och sluta leta efter låga priser.. De är mitt tips.
3 oktober, 2013 kl. 18:23 #168621jokiDeltagareOkej, tack för varningen!
Men jag tänker om det är den bästa lösningen tro? Eller finns det någon annan lösning än att behöva skaffa webbhotell också? Vi behöver ju ”bara” domänet och iaf en [email]info@vårtnamn.se[/email]
3 oktober, 2013 kl. 23:03 #168647DavidWiggDeltagareJag skulle registrera domänen direkt om jag var er och inte vänta. Man vet aldrig.
Man kan skapa ett domänkonto hos nästintill vilket företag som helst som erbjuder webbhotell och är registar. Det kostar inget extra att bara beställa en domän förutom årskostnaden på ca: 100 kr för .SE. Sedan kan du antigen peka om namnservrarna eller flytta den till valfri leverantör. Som sagt, ta domänen nu om ni är säker att det är den som ni ska ha.
4 oktober, 2013 kl. 06:07 #168652bslaskDeltagareJag har kört ett par domäner och framför allt mailfunktion hos One.com i snart 8 år, och frånsett det senaste året då det varit en del strul med deras webmail (vilket nu verkar vara åtgärdat) så har det fungerat nästintill perfekt och det till ett mycket lågt (lägsta?) pris.
Så ni som har så extrem dålig erfarenhet av One, vad är det som drabbat er?
Ha i åtanke att han endast vill ha domän och mail, inte köra någon butik på deras servrar.4 oktober, 2013 kl. 07:59 #168657DavidWiggDeltagareVill du har ett billigt och bra webbhotell så kan jag rekommendera mebo.se eller inleed.se , jag har båda bland många andra och dessa ger mycket för pengarna.
Mebo 220 kr per år
Inleed 228 kr per årSedan kan du köra domänerna hos tex Citynetworks eller Binero och administrera dem därifrån.
Som många andra säger, håll dig borta från One. Jag rekommenderar ingen att köra php-installationer hos One. Möjligtvis en statisk sida, thats it.
4 oktober, 2013 kl. 15:31 #168679jokiDeltagareTackar David.
Valde inleed.se, verkar som ett vettigt företag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.