Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Outlöst postförskottsfaktura via API?
- Detta ämne har 11 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
30 september, 2013 kl. 17:51 #100714JoelDeltagare
Misstänker att jag får ett snabbare svar här är en måndagskväll, än via Klarnas integrationssupport.
Är det någon som vet om man kan skapa en så kallad ”Outlöst Postförskottsfaktura” via Klarnas API? Och isåfall vad den funktionen heter?
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=1007&stc=1&d=1380563458[/IMG]
/Joel
30 september, 2013 kl. 18:07 #168494LastbrygganDeltagareDet fanns inte för några år sedan när jag kollade, hur det ser ut nu och om de har utvecklat det vet jag inte.
Men jag är också intresserad och kommer hålla ett extra öga på tråden.30 september, 2013 kl. 18:39 #168497JoelDeltagareLöser du det manuellt nu Mats?
Vi kan ju alltid lösa det genom att skicka ett automatiskt e-mail till Klarna merchant supporten att de skapar en faktura och skickar ut åt oss…
30 september, 2013 kl. 18:53 #168499LastbrygganDeltagare@Joel 69900 wrote:
Löser du det manuellt nu Mats?
Vi kan ju alltid lösa det genom att skicka ett automatiskt e-mail till Klarna merchant supporten att de skapar en faktura och skickar ut åt oss…
Japp, men hela returhanteringen i vårt system är automatiskt så den lilla tid det tar att skapa några pf-fakturor är inte så farlig.
Jag får inte speciellt mycket pf-returer och det beror på att jag flaggar ej utlösta pf och kopplar det till kundkortet och när en ”pf-retur-kund” beställer så görs en bedömning om vi skall skicka den eller inte.
I augusti hade jag 4,4% av pf’en i retur vilket är en ganska hög siffra.
30 september, 2013 kl. 19:23 #168502JoelDeltagareFörstår det, men ändå drygt att göra något sådant manuellt när allt annat är automatiskt
Vi skickar inga PF alls men använder den funktionen till utlösta fakturaordrar.
30 september, 2013 kl. 19:27 #168504LastbrygganDeltagare@Joel 69906 wrote:
Förstår det, men ändå drygt att göra något sådant manuellt när allt annat är automatiskt
Absolut, därför jag nämnde att jag skall hålla ett öga på tråden.
30 september, 2013 kl. 20:27 #168506JoelDeltagareHehe bra där Mats! Jag tror dock att om det inte redan finns så kommer inte Klarna skaffa det heller. Det ligger väl i deras plan att fasa ut den gamla fakturatjänsten och endast utveckla nytt för KCO… tyvärr.
Men mitt tips är att fixa ett automatiskt mail till merchantsupporten om du vill göra det automatiserat Det är tipset vi fått från vår säljare iaf när man vill lösa saker som inte finns i API:t…
30 september, 2013 kl. 21:32 #168509LastbrygganDeltagare@Joel 69911 wrote:
Hehe bra där Mats! Jag tror dock att om det inte redan finns så kommer inte Klarna skaffa det heller. Det ligger väl i deras plan att fasa ut den gamla fakturatjänsten och endast utveckla nytt för KCO… tyvärr.
Men mitt tips är att fixa ett automatiskt mail till merchantsupporten om du vill göra det automatiserat Det är tipset vi fått från vår säljare iaf när man vill lösa saker som inte finns i API:t…
Ser det som sagt inte som något tidskrävade problem då vi lägger max 10 min/dagen på det. Dessutom skall de anställda ha nåt att göra sista kvarten på arbetsdagen när posten hämtat.
Skulle returerna öka drastiskt kanske jag får tänka om.
2 oktober, 2013 kl. 06:32 #168567flennstromDeltagare@Joel 69895 wrote:
Misstänker att jag får ett snabbare svar här är en måndagskväll, än via Klarnas integrationssupport.
Är det någon som vet om man kan skapa en så kallad ”Outlöst Postförskottsfaktura” via Klarnas API? Och isåfall vad den funktionen heter?
Det finns ingen sådan funktion och vi har för tillfället inte några planer på att utveckla den då efterfrågan inte är tillräckligt stor. Så tyvärr blir det manuell hantering på detta även i fortsättningen för er.
2 oktober, 2013 kl. 07:32 #168572JoelDeltagare@flennstrom 69982 wrote:
Det finns ingen sådan funktion och vi har för tillfället inte några planer på att utveckla den då efterfrågan inte är tillräckligt stor. Så tyvärr blir det manuell hantering på detta även i fortsättningen för er.
Hej Fredrik! Är det OK om vi skapar ett automatiskt e-mail till merchantsupporten och ber dem göra detta åt oss?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.