Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Ny plattform – Open source?
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av PalMik.
-
FörfattareInlägg
-
20 september, 2013 kl. 21:04 #100668denvisaDeltagare
Hej!
Jag driver Swedishsin . Vi har idag textalk som leverantör och det funkade bra i början men vi behöver en stabilare och mer flexibel plattform nu.
Vi har ca 2000 produkter och kommer att vilja ha ett flerbutikssystem (vi måste dela upp sexleksaker och bdsm-produkter pga problem med betalleverantörernas moralpanik). Vi har rätt många andra önskemål/krav också…
Så till frågan, finns det något bra företag som sysslar med någon open source produkt som kan funka för oss? Något vi kan växa med.
Tips mottages varmt!
21 september, 2013 kl. 08:11 #145612sanmicDeltagareJag skulle leta efter någon som pysslar med Magento, finns ju en uppsjö av dessa numera.
30 september, 2013 kl. 15:05 #168479xcisoDeltagareJag har testat Oscommerce, Magento och OpenCart.
Enligt mig så är valet för OpenCart självklart.Oscommerce – Gammalt. Var bra när det var relatift nytt, men uppdaterades för sällan och dog ut.
Magento – Väldigt kompetent system, men på tok för hög instegs tröskel. Att ändra små saker är väldigt omständigt.
OpenCart – Inte fullt lika kompetent, men med hjälp av billiga moduler fungerar det helt perfekt. Har testat upp till ca 8000 produkter utan några problem. Dessutom är det väldigt enkelt att komma igång även för dem som inte är super vana vid e-handel.
30 september, 2013 kl. 15:23 #168481FruktsamDeltagareInstämmer med xciso! Förutom att jag aldrig gillat osCommerce.
30 september, 2013 kl. 18:22 #168496sanmicDeltagareLåt dig inte skrämmas av Magento för att många tycker/tror att det är krångligt, visst det finns många menyer osv, men det är inte så värst krångligt när man väl lärt sig var man ska titta.
De flesta inställningar görs ju bara en gång sen är det klart lixom.1 oktober, 2013 kl. 20:48 #168552PalMikDeltagareJag är en av dem som gärna varnar för många knappar menyer osv i Magento och framförallt tiden man kan behöva lägg på konsultsidan. Men för multistore/flerbutik tycker jag det är den bästa lösningen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.