Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Hur gör jag nu?
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av alle78.
-
FörfattareInlägg
-
16 september, 2013 kl. 19:25 #100634alle78Deltagare
Hej!
En bokföringsfråga här!
Om kunden har betalt sina varor men vid leveransen så märker man att det saknas en vara, missade tyvärr en produkt vid beställning till leverantören så jag betalade varan från företagskontot och skickade varan till kunden.
Har redan bokfört intäkten och leverantörs kostnader men hur bokför jag så det inte diffar i bokföringen?
förstår nu hur jag menar?
Snälla jag behöver hjälp :*(
Mvh
//Alonso16 september, 2013 kl. 19:55 #167940alle78DeltagareIngen som är vaken nu?
16 september, 2013 kl. 20:16 #167942DanDeltagarekör en kredit som vänder på kontonas debet och kredit tvärtom på aktuell summa så blir det rätt.
att bokföra leverantörskostnaden på varje försäljning skalar inte så bra. Det hade jag slutat med om du inte vill göra en sådan per order istället för en per leverantörsfaktura.
18 september, 2013 kl. 17:52 #168056alle78Deltagare@Dan 69252 wrote:
kör en kredit som vänder på kontonas debet och kredit tvärtom på aktuell summa så blir det rätt.
att bokföra leverantörskostnaden på varje försäljning skalar inte så bra. Det hade jag slutat med om du inte vill göra en sådan per order istället för en per leverantörsfaktura.
Okej tack Dan, ska se hur jag ska göra!
//Alonso -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.