Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Vad tycker ni?
- Detta ämne har 10 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Johan@hyrslips.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2013 kl. 21:20 #100605alle78Deltagare
Hej!
Min nya webshop Restaurangporslin | porslin | bestick | vinglas | kaffeservis | plastglas | serveringsbrickor är nästan klar men skulle vilja ha synpunkter, vad får ni för känsla? första intrycket?
Är färgen alldeles för kall?
Under kategori ”fälten” kommer vi att ändra samtliga länkar till fetstil, nu ser det bara konstigt ut så vi är medvetna om det.
Sedan kommer varukorgen att ändras till en annan.
Om ni kollar längst ner på sidan så verkar ”sidfoten” vara för kort i bredden så det syns en bit av en annan sidfot, ni förstår va jag menar om ni tittar .
Vi kommer även att ändra ”sökrutan” så den passar in i miljön, en mer modern!
Alla synpunkter tar jag emot tacksamt!
Mvh
//Alonso
11 september, 2013 kl. 13:16 #167746alle78DeltagareIngen snäll själ som vill? :*(
Mvh
//Alonso
11 september, 2013 kl. 13:33 #167749MagentoDeltagareJag kan väl inflika om något då . Du begär väldigt mycket av kunden i kassan. Det är otroligt många fält som ska fyllas i. Kunder kommer nog inom väldigt kort förvänta sig typ ”hämta adress” eller Klarna Checkout.
11 september, 2013 kl. 13:36 #167751BestblomDeltagareFina hemsida Jag gillar färgkombinationen. Tydlig och enkel.
Jag reagerade lite på ”ikonerna” som finns på första sidan, under rubriken ”Restaurangporslin sortiment” Kan du inte göra det lite mer finare, kanske skriva texten med blå färg, samma färg som du använder på sidan?11 september, 2013 kl. 13:55 #167755alle78DeltagareTack Bestlom för din feedback! Bra idé!! Ska tänka på det!
Mvh
//Alonso
11 september, 2013 kl. 13:58 #167756alle78Deltagare@Magento 69035 wrote:
Jag kan väl inflika om något då . Du begär väldigt mycket av kunden i kassan. Det är otroligt många fält som ska fyllas i. Kunder kommer nog inom väldigt kort förvänta sig typ ”hämta adress” eller Klarna Checkout.
Tack Magento!! Märkte det nu när jag skulle slutföra köpet.
Håller med om att det är ett irritations moment!
Mvh
//A11 september, 2013 kl. 14:41 #167760JimmysDeltagareJag tyckte det blev lite rörigt när jag gick in på kategorierna då produktnamnen inte är skrivna enligt samma mall, uppfattar jag det som.
Någon produkt heter ”Bergamo Espressofat” där väl Espressofat är användningsområdet, sen hittar jag ”Blomvas Treasure” där Blomvas är användningsområdet, eller ”Major grillkniv” kontra ”Matgaffel Aveny”. Blir lite rörigt i sorteringen!
Sen bör du nog se över kassan, som Magento påpekade…
11 september, 2013 kl. 14:50 #167761alle78Deltagare@Jimmys 69046 wrote:
Jag tyckte det blev lite rörigt när jag gick in på kategorierna då produktnamnen inte är skrivna enligt samma mall, uppfattar jag det som.
Någon produkt heter ”Bergamo Espressofat” där väl Espressofat är användningsområdet, sen hittar jag ”Blomvas Treasure” där Blomvas är användningsområdet, eller ”Major grillkniv” kontra ”Matgaffel Aveny”. Blir lite rörigt i sorteringen!
Sen bör du nog se över kassan, som Magento påpekade…
Tack Jimmy, väldigt bra kritik!!! Du ser va blind man kan vara och alltid bra att få en annans objektiva syn
Med vänlig hälsning,
//Alle12 september, 2013 kl. 07:31 #167791DavidWiggDeltagareI kassan så tror jag att det är klokt att döpa om betalningsmetoden ”Payson”
Nu står det:
(radiobutton) Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). Läs mer om Payson här: p ayson.seDet är bättre att beskriva betalningsmetoden med ett annat ord än bara Payson. Tex:
(radiobutton) Betala med kort – VISA, MasterCard samt internetbank
Du betalar med Payson. Använd Payson för enkelt och trygg betalning. Du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).Observera att detta är bara en exempeltext, du får möjligtvis förbättra den. Jag menar att kunder identifierar betalningssätten snabbare om man skriver ut det som i mitt exempel. Fler personer kan förstå vad kortbetalning med Visa, MasterCard är, samt vad betalning med internetbank är.
Alla känner inte till Payson, om man bara skriver det. Även om du hade en text under.
Det ska vara så tydligt som möjligt att man som kund inte ska behöva fundera
12 september, 2013 kl. 10:55 #167803PlastskivorDeltagaremed risk för att framstå som nördig så får jag väl påtala att polykarbonat stavas ”polykarbonat” på svenska, ”polycarbonate” på engelska och ”polycarbonat” på tyska. Jag föreslår svenska.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.